Jazdené autá: Interiér prezradí veľa, zamerajte sa na kontrolu týchto častí!
Pokiaľ ste sa už rozhodli pre kúpu ojazdeného vozidla, určite sa detailne zamerajte aj na jeho interiér. To, že niektoré časti vyzerajú ako nové, neznamená, že také aj sú. Niektoré časti sa dajú ľahko vymeniť a obchodníci to často aj využívajú. Zamerajte sa na kontrolu týchto častí.
Vydané, zverejnil Redakcia
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
VOLANT, RADIACA PÁKA, PEDÁLE
Ide o komponenty, ktoré sa intenzívne využívajú pri každej jazde a ich opotrebenie je najviditeľnejšie. Platí zásada, prvých 50- až 90-tisíc kilometrov nie je na týchto autách vôbec vidno. Malé opotrebenia sa preukážu niekedy až pri 150-tisíc kilometroch. Príliš opotrebovaný volant, radiaca páka a pedále sú znamením, že hranica minimálne 250 000 km bola prekročená, hoci doklady môžu hovoriť o niečom inom. Aj keď radiaca páka vyzerá ako nová, zamerajte sa na jej vôľu. Pokiaľ je stredová časť volantu iného odtieňa ako jeho obvodová časť, môže ísť o prečalúnenie, ktoré zvyčajne kamufl uje jeho nadmerné opotrebenie.TLAČIDLÁ
Nadmerné opotrebenie tlačidiel, teda ich povrchovej úpravy, nám môže napovedať, že vozidlo absolvovalo v skutočnosti vyšší nájazd, ako je deklarované. Najmä ak je ich povrch už zošúchaný do biela, spravidla má auto už prekročenú hranicu 300-tisíc kilometrov. V tomto prípade sa nedajte oklamať počtom kilometrov na tachometri. Okrem toho si dávajte pozor, aby tieto komponenty nevyzerali, ako by teraz vyšli z fabriky, čo by nasvedčovalo ich vymeneniu.Celý článok nájdete v aktuálnom vydaní časopisu Auto Motor a Šport (10/2017)
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.