Taxislužba Uber má veľké plány, chce až 24-tisíc samojazdiach áut Volvo
To, čo považujeme za blízku budúcnosť, je v skutočnosti realita dnešných dní. Uber, proti ktorému protestujú všetci slovenskí taxikári s veľkou verbou, v zahraničí plánuje enormné investície do autonómie dopravy.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
• Pôjde o veľké SUV-čka typu XC90;
• Uber testoval prvé samojazdiace autá už minulý rok.
Keď slovenskí taxikári protestovali proti Uberu, celkom spoľahlivo presvedčili verejnosť, aby si už nikdy, nikdy, absolútne nikdy nevolali normálny taxík, ale vyberali si práve Uber. Sme zvedaví, ako budú protestovať, keď si prečítajú najnovšie správy o plánoch Uberu. To, že táto americká mobilná aplikácia pre mobilitu reálne testuje samojazdiace autá, aby vozili jej zákazníkov, už vieme. Minulý rok takto Uber testoval flotilu automobilov značky Ford, využil jej model Fusion, ktorý sa u nás predáva ako Mondeo. Samojazdiace liftbacky počas testov zaregistrovali iba jednu poruchu, čo nie je vôbec zlá bilancia. Cieľom je však, samozrejme, nulová chybovosť a teda absolútna spoľahlivosť. Práve spoľahlivosť a bezpečnosť sú tie dve veci, pre ktoré ľudia kašlú na bežné taxíky zasmradené od cigariet a alkoholu a vyberajú si radšej kontrolovaný Uber.
Konkurenciu Uberu vyrába Google. Neprekvapivo.
Už v priebehu budúceho roka bude Google na cesty posielať vlastné autonómne automobily a konkurovať tak v technologickom pokroku Uberu. Flotila týchto automobilov už dnes brázdi ulice a vozí zákazníkov v meste Phoenix v štáte Arizona. A čo tí naši slovenskí taxikári? Zatiaľ si môžu vydýchnuť, pokračovať v obťažovaní zákazníkov Uberu, vo fyzickom obmedzovaní a vyhrážaní sa vodičom a v komplikovaní už aj tak katastrofálnej dopravy v Bratislave, pretože Uber neplánuje tieto samojazdiace autá nasadiť na Slovensko. Nespomína sa dokonca ani Európa, pretože legislatívne na to starý kontinent nie je pripravený. Doba sa však hýbe vpred, pokrok nezastavíte a jedného dňa aj k vašim dverám príde auto bez vodiča, aby vás odviezlo na letisko.ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.