Ako je to so zmenami v maximálnej povolenej rýchlosti?
Správy o tom, že Slovensko zavedie rovnaké opatrenia ako Francúzsko a zmení maximálnu povolenú rýchlosť z 90 na 80 km/h, sú dnes neopodstatnené.
Vydané, zverejnil Redakcia
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Predstavte si, že by sa na Slovensku na všetkých mestách mimo miest a obcí znížila maximálna povolená rýchlosť z 90 na 80 km/h. Znamenalo by to skutočnú stratu času pri jazdách na dlhšiu vzdialenosť alebo by sa tak naozaj zvýšila bezpečnosť cestnej premávky?
V priebehu jednej hodiny jazdy tak dojazdíte o 10 kilometrov menej, ktoré pri rýchlosti 80 km/h doženiete v priebehu ďalších 7 a pol minúty. Vo Francúzsku veria, že na úkor niekoľkých minút cestovania navyše stojí za to spomaliť. Odmenou môže byť menej smrteľných nehôd na cestách, ako to zamýšľajú francúzski zákonodarcovia. K zníženiu maximálnej povolenej rýchlosti na okresných komunikáciách z 90 na 80 km/h dôjde 1. júna 2018 a podľa denníka Pravda bude táto zmena stáť daňových poplatníkov maximálne 10 miliónov eur. Do tejto sumy sú zahrnuté náklady na výmenu asi 200-tisíc dopravných značiek a preprogramovanie radarov na 400-tisíc kilometroch ciest. Okrem toho Francúzsko prijíma ďalších 20 opatrení, ktorými mieni znížiť nehodovosť a úmrtnosť na cestách. Podobný krok údajne zvažuje aj Nemecko. Hovorí sa o tom, že maximálna rýchlosť 80 km/h má byť zavedená spočiatku na okresných cestách užších ako osem metrov a pre nákladné automobily sa rýchlosť zniži iba na 60 km/h. Diaľnice s neobmedzenou rýchlosťou, ktorými je Nemecko slávne na celom svete, zatiaľ ohrozené nie sú.Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.