TOP 3 dôvody, prečo nezabudnúť na ukrajinský superšport Himera-Q
Navrhnutý na Ukrajine a vyrobený v Španielsku. Superšportový elektromobil Himera-Q vyzerá úžasne a jej technické parametre sú priam dychberúce, ale za posledný rok o ňom nevieme prakticky nič. Zahodiť takýto projekt do koša by však bola veľká škoda.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
#1 Predpokladané parametre sú skvelé
Himera-Q počíta s plne elektrickým pohonom, trakčnými batériami s grafénom, eventuálnym dojazdom do 1000 kilometrov a schopnosťou nabíjať sa v turbo móde, ktorý by na kompatibilnej nabíjačke batérie dobil už za 8 minút. Maximálna konštrukčná rýchlosť 350 km/h a výkon elektrického pohonu až tisíc konských síl nám robia na čele vrásky nedôvery, ale keď ich výrobca uvádza, možno sú dosiahnuteľné. Podľa dostupných informácií Himera-Q dosiahne rýchlosť 100 km/h za menej ako tri sekundy.#2 Dizajn dokázal, že to na Ukrajine vedia
Vedeli ste, že Himera-Q sa nápadne podobá na štúdiu Lada Raven od dizajnéra Dmitryho Lazareva z roku 2016? Podobnosť je priam do očí bijúca, ale ťažko zhodnotiť, či s týmto dizajnom prišila prvá Himera alebo Lada. V každom prípade dizajn Himery dokazuje, že to na Ukrajine vedia a majú vkus. Veď tento superšport vyzerá lepšie ako väčšina športových áut renomovaných značiek. Keby si takýto dizajn osvojilo také Ferrari, dočkalo by sa nekonečných ovácií, v prípade ukrajinského auta sa tieto ovácie trocha pozabudlo.#3 Treba podporovať inovátorské domáce európske značky
Áno, Ukrajinu už možno mnohí nevnímajú ako Európu (najmä vzhľadom ku komplikovanej politickej situácii), ale náš východný sused je geograficky súčasťou Európy. Keď sa tu objaví nový výrobca automobilov, môžeme ho teda považovať za európskeho a čo je domáce, to sa cení. Dnes sú ázijské automobilky dobíjajúce európsky trh schopné vyrábať skvelé autá za výborné ceny, dokonca aj športové a pozície európskych automobiliek sa môžu dostať do ohrozenia. Každá jedna značka, ktorá ponúkne inovátorský a zaujímavý model, môže teda prispievať k ďalšej konkurencieschopnosti domáceho autopriemyslu, ponúkať ľuďom prácu a vytvárať okolo seba množstvo subdodávateľských spoločností podporujúcich zdravú ekonomiku.
Ukrajinský elektromobil Himera-Q (2017) na expozícii v Kyjeve
Auto s odhadovanou cenou 700-tisíc eur, akým je práve Himera-Q, síce nikdy nebude vyrábané masovo, určite by však nešlo o malú uzatvorenú manufaktúru. Uvažovalo sa, že by sa Himera-Q mohla zhotovovať v Barcelone, údajne firma zamestnala desať ľudí, ktorí postavili dva prototypy. Ale bez fotiek a akejkoľvek mediálnej propagácie. Plán je vyrábať desať kusov superšportov ročne, pričom prvé kusy pre zákazníkov by mohli byť dodané už v priebehu tohto roka. Či to však bude pravda, budeme musieť posúdiť neskôr.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.