Pozrite si TOP prvky nového Seatu Tarraco!
SEAT naplno využíva možnosti, ktoré mu ponúka členstvo v koncerne Volkswagen. Najnovším prírastkom do ponuky je veľké SUV Tarraco, ktoré ste prednedávnom mohli naživo obdivovať aj na nitrianskom autosalóne. Auto prišlo na Slovensko iba týždeň po jeho svetovej premiére na parížskom autosalóne. Pozrite sa, čím vás táto španielska novinka osloví.
Vydané, zverejnil Martin Šebesta
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Originálny vzhľad
Model Tarraco posúva dizajnový jazyk automobilky do ďalšej etapy. Agresívne línie a ostrejšie hrany sa presunuli aj do predných FULL LED svetlometov, ktoré patria k najväčším ťahákom exteriéru. Predné aj zadné svetlomety, dynamické smerovky s postupným rozsvecovaním ako aj všetky svetelné zdroje v interiéri až po svetlo v kufri využívajú výhradne modernú LED technológiu. Zladenie vnútorného osvetlenia s niektorou z 8 farieb karosérie vozidla zostáva zábavnou detskou hrou. Na výber sú potom kolesá s priemerom od 17 až do 20 palcov!Technológie
Tarraco je v štandarde dostupné s digitálnou prístrojovou doskou Digital Cockpit s uhlopriečkou 10,25 a samostatne stojacím stredovým displejom s uhlopriečkou 8 palcov. Tarraco bude prvým modelom značky s infotainmentom ovládaným gestami. Prostredníctvom displejov vodič ovládala väčšinu funkcií. Môže si podľa potreby prispôsobiť naladenie podvozka, prevodovky či motora, nechýba perfektná kompatibilita s mobilnými telefónmi cez Android Auto a Apple CarPlay či možnosť vizualizácie mapy navigácie priamo v kaplnke prístrojov. Mnohí ocenia aj bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu so zosilovačom GSM signálu. Vďaka viacerým kamerám si môžete na displeji zobrazovať 360-stupňový pohľad na vozidlo zhora, prípadne nechať Tarraco zaparkovať úplne samostatne.Bezpečnosť a asistenčné systémy
Pri pohľade na takto veľké SUV je debata o pasívnej bezpečnosti azda úplne zbytočná. Majiteľov bude navyše strážiť celá armáda asistentov, ktorí počas jazdy neustále kontrolujú okolie vozidla. Nás zaujala aj vylepšená funkcionalita adaptívneho tempomatu, ktorý na diaľnici sníma aj vozidlá vo vedľajších pruhoch. Ak sa budete sprava blížiť k vozidlu v strednom pruhu, Tarraco automaticky spomalí na jeho rýchlosť tak, aby ste nepredbiehali vozidlo idúce v rýchlejšom pruhu. Za zmienku tiež stojí asistent pre jazdu v dopravnej zápche, kde sa o pohyb vozidla postará tempomat či Lane Assist udržiavajúci vozidlo v jazdnom pruhu. V prípade núdze dokáže Seat automaticky zastaviť na krajnici a aktivovať výstražné znamenia.Komfort a priestorová ponuka
Vlajková loď SEATu využíva koncernovú platformu MQB-A pre modely s motorom uloženým vpredu naprieč. To umožnilo vytvoriť obrovský vnútorný priestor nielen vpredu, ale aj na zadných sedadlách a v batožinovom priestore. Druhý rad navyše ponúka posuvnú zadnú lavicu s polohovateľnou opierkou, záclonkami a vyhrievanými sedadlami. USB vstupy na nabíjanie telefónu sú samozrejmosťou, príjemným bonusom sú vyklápateľné stolíky. Rodiny určite ocenia aj príplatkový tretí rad sedadiel, vďaka ktorému môžete Tarraco premeniť na sedemmiestny van. Pozornosť si zaslúži aj variabilita batožinového priestoru so základným objemom 760 litrov. Vďaka sklápateľnému sedadlu spolujazdca môžete prevážať aj extrémne dlhé predmety. V batožinovom priestore navyše nechýbajú ani praktické priehradky či priestor na uloženie zadnej roletky.Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.