Revolučná batéria Innolith umožní elektromobilom dojazd až tisíc kilometrov

Okrem vysokej energetickej výťažnosti sú batérie novej generácie bezpečnejšie a jednoduchšie na výrobu.
Vydané, zverejnil
Jedným z limitujúcich faktorov súčasných elektromobilov je ich dojazd. V tejto „disciplíne“ môžu elektrické vozidlá zatiaľ len ťažko konkurovať autám so spaľovacími motormi, je teda pochopiteľné, že na vývoji lepších akumulátorov pracujú nielen automobilky, ale aj nezávislé spoločnosti. S údajným prelomom v danej oblasti teraz prichádza nemecká firma Innolith, ktorá oznámila, že v laboratóriu vyvíja dobíjateľnú batériu s energetickou hustotou 1000 Wh/kg . Súčasné elektromobily by s takými akumulátormi mali bez problémov prejsť na jedno nabitie aj viac ako tisíc kilometrov. Ale ako to už pri podobných projektoch „revolučných batérií“ býva, takéto pútavé údae dosahujú v laboratóriu. Stále je však možné, že po rokoch vývoja doženú lithium-iónové batérie, ktoré sa evolučne tiež stále vylepšujú. Tvorcovia sa popýšili tvrdením, že je ich riešenie jednoduché na výroby, ekonomicky výhodné a navyše má celú paletu ďalších výhod. Dlhšia dojazdová vzdialenosť nie je jedinou výhodou novej technológie z Nemecka. Vďaka tomu, že sa pri výrobe nepoužívajú žiadne drahé exotické materiály, môžu výrobcovia (a teda snáď aj zákazníci) počítať s doslova „radikálnym“ znížením nákladov. Teraz príde fráza ako z telešopingu, ale z hľadiska výhod to **ešte stále nie je všetko!** Innolith používa nehorľavý anorganický elektrolyt, čo znamená vyššiu bezpečnosť v porovnaní s dnes bežne používanými akumulátormi, ktoré používajú horľavý a organický elektrolyt.
Akumulátory Innolith Energy Battery sa na trh dostanú najprv v Nemecku ako súčasť pilotného projektu. Neskôr bude technológia pravdepodobne licencovaná ďalším významným výrobcom batérií a automobilov. Očakáva sa, že vývoj, uvedenie do komerčného predaja a popularizácia potrvajú tri až päť rokov. V licenčných zmluvách si firma plánuje ponechať kontrolu nad všetkými dodávkami špeciálnych chemikálií, aby chránila svoje technologické postupy a výrobné tajomstvo. Revolučný akumulátor je výsledkom niekoľkoročnej práce odborníkov firmy Innolith, ktorí sa primárne zamerali na anorganické elektrolyty a ich aplikáciu v dobíjateľných batériách. Testy ukázali schopnosť absolvovať viac ako 55-tisíc cyklov úplného vybitia, čo je desaťkrát až stokrát viac ako umožňujú dnes používané lítium-iónové batérie.
**Áno, myslíme si to isté, čo vy: znie to až priveľmi dobre**. Vždy, keď sa na internete objaví podobná novinka, zvyčajne všetky informácie o nej prichádzajú od jej výrobcu a preto sa jedná zvyčajne o veľmi pozitívne správy. Ako sa technológia ujme na trhu, či bude v praxi schopná dodávať dostatok energetickej výťažnosti a či budú jej ceny nastavené rozumne, ukážu až nasledujúce roky. Len pre zaujímavosť, bežná Tesla Model S 100D dokáže s existujúcimi plne nabitými akumulátormi prejsť vzdialenosť okolo 540 kilometrov. Ak by namiesto nich dostala batérie Innolith Energy Battery, mala by zvládnuť na jedno nabitie až 970 kilometrov .

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.