Blíži sa koniec SUV? Politici ich chcú zakázať a záujem strácajú aj samotní motoristi!

Vozidlá tejto kategórie dokázali po finančnej kríze opäť rozhýbať trh a dostať niektoré automobilky do čiernych čísel. Ich popularita prekvapila azda každého, **niektorí výrobcovia tomuto trendu dokonca prispôsobili celú modelovú ponuku.** Neveríte? Pozrite sa na automobilku Nissan, ktorej posledným klasickým modelom je malá Micra. Podobnú stratégiu chce aplikovať aj Ford, ten sa aktuálne plánuje zbaviť… Prečítať celé
Vydané, zverejnil
Vozidlá tejto kategórie dokázali po finančnej kríze opäť rozhýbať trh a dostať niektoré automobilky do čiernych čísel. Ich popularita prekvapila azda každého, **niektorí výrobcovia tomuto trendu dokonca prispôsobili celú modelovú ponuku.** Neveríte? Pozrite sa na automobilku Nissan, ktorej posledným klasickým modelom je malá Micra. Podobnú stratégiu chce aplikovať aj Ford, ten sa aktuálne plánuje zbaviť Mondea a časom pravdepodobne vypadnú z výroby aj Focus či Fiesta.
Svetom SUV však v posledných týždňoch otriasli viaceré nepríjemné udalosti, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou ovplyvnia ďalšie predaje spomínaných vozidiel. Určite ste už počuli o nehode 42-ročného Nemca, ktorý so svojim Porsche Macan vo veľkej rýchlosti nabral skupinku chodcov v centre Berlína. **Výsledkom boli 4 usmrtené osoby, pričom jednou z obetí bolo aj trojročné dieťa.** Táto udalosť rozhorčila nemeckú verejnosť, ktorá odsúdila nielen vodiča, ale aj samotné SUV. **Vraj sú to motorizované stroje na zabíjanie, ktoré musia byť zastavené.** Protestov sa chytili aj populistickí politici. Tí začali otvorene hovoriť o zákaze vstupu do centier miest pre automobily kategórie SUV. Ďalšiu ranu týmto vozidlám zasadila Európska únia. Tej sa nepáči ich negatívny vplyv na životné prostredie. **Napriek prísnejším normám sa celkový priemer emisií v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšil o viac ako 1,6 % na 120,4 gramu CO2 na kilometer.** Môžu za to najmä SUV, ktoré porovnaní s obyčajnými autami vyprodukujú v priemere až o 14 % viac CO2 na kilometer.
Zlé správy prichádzajú aj z USA. **Trh s SUV rastie pomalšie ako minulý rok a záujem o nové vozidlá klesol o zhruba 12 %.** Predať vozidlo dnes zaberie oveľa viac času, v priemere crossovery a SUV strávia u predajcov 71 dní. Vlani to však bolo len 63 dní a pred dvoma rokmi dokonca iba 51. My sme v redakcii zvedaví na to, ako dlho ešte budú SUV v kurze. **Čaká nás len ustálenie trhu, alebo zaznamenáme veľký pád?** Na ten by si v prvom rade mali dať pozor najmä automobilky, ktoré sa až príliš spoliehajú na súčasnú vlnu a ignorujú iné karosárske verzie.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.