Vodíkovému pohonu verí aj Renault. Predstavil prvé sériové vozidlá:

Renault rozširuje vďaka vodíku používanie svojich elektrických ľahkých úžitkových vozidiel. Vodíková technológia Skupiny Renault bola testovaná od roku 2014 a vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Symbio, dcérskou spoločnosťou Skupiny Michelin. Vozidlá sú vybavené palivovým článkom s predĺženým dojazdom, ktorý poskytuje elektrický a tepelný výkon 10 kW, čím sa zvyšuje dojazd Renault MASTER Z.E. Hydrogen a… Prečítať celé
Vydané, zverejnil
Renault rozširuje vďaka vodíku používanie svojich elektrických ľahkých úžitkových vozidiel. Vodíková technológia Skupiny Renault bola testovaná od roku 2014 a vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Symbio, dcérskou spoločnosťou Skupiny Michelin. Vozidlá sú vybavené palivovým článkom s predĺženým dojazdom, ktorý poskytuje elektrický a tepelný výkon 10 kW, čím sa zvyšuje dojazd Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen na viac ako 350 km. **Ďalšou výhodou vodíka je, že plnenie trvá iba päť až desať minút.** Vodíkový pohon pružne reaguje na požiadavky profesionálov, ktoré elektrické vozidlá ešte nespĺňajú, najmä na ich potreby v oblasti prepravy na väčšie vzdialenosti.
Renault MASTER Z.E. Hydrogen, ktorý bude uvedený na trh v prvej polovici roku 2020, strojnásobí dojazd z 120 km na 350 * km a bude k dispozícii ako dodávka (dve verzie) a podvozok (dve verzie). **Vozidlo bude vybavené dvoma vodíkovými nádržami umiestnenými pod karosériou vďaka čomu získa univerzálnosť bez kompromisov v objeme zaťaženia od 10,8 m3 do 20 m3 s primeranou dodatočnou hmotnosťou 200 kg.** Od konca roku 2019 sa môže Renault KANGOO Z.E. Hydrogen pochváliť najlepším dojazdom elektrických dodávok na trhu a to až do vzdialenosti 370 * km (oproti 230 km WLTP s Kangoo Z.E.). S objemom nákladu 3,9 m3, napriek primeranej dodatočnej hmotnosti 110 kg, bude toto vozidlo dostupné vo Francúzsku za 48 300 EUR bez DPH (bez štátnej podpory).
Vodíkové elektrické vozidlá pracujú s palivovým článkom, ktorý kombinuje vodík zo svojich nádrží s kyslíkom zo vzduchu na výrobu elektrickej energie (na pohon elektromotora). Prvá výhoda: vozidlá s týmto pohonom sú odpoveďou na nové environmentálne výzvy mestskej mobility. Okrem toho ponúkajú zvýšenú autonómiu, rýchle plnenie vodíka (od 5 do 10 minút) a ľahkú údržbu. **Vďaka tomu vodíkové elektrické ľahké úžitkové vozidlá spĺňajú aj tie náročnejšie požiadavky a nároky profesionálov vo veľkých mestských oblastiach až po periférie miest:** doprava a logistika, mestské dodávky a multi-technické služby, služby mestských a miestnych orgánov, expresné a špeciálne služby pošty. Skupina Renault, ktorá vždy pružne reagujúc na požiadavky trhu, chce svojim zákazníkom Renault Pro+ poskytnúť doplnkové riešenie šité na mieru s Renault MASTER Z.E. Hydrogen a Renault KANGOO Z.E. Hydrogen.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.