Prvá jazda: Nový Hyundai i30 1.5 DPi a i30 Wagon N-Line 1.6 CRDi
Ako zvláda vylepšený Hyundai i30 s motorom 1.5 DPi mestské podmienky? A hodí sa do športovo ladeného kombi známy naftový motor 1.6 CRDI? Odpovede som sa snažil nájsť počas prvých jázd s hatchbackom a kombi i30 po facelifte. Veľa času som nepotreboval, autá presviedčajú o svojich kladoch už po prvých kilometroch.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Hyundai i30 N-Line vo verzii kombi: Len to najlepšie
Deň s novými Hyundai i30 sa začal priam ideálne, hneď tým lepším modelom. Modernizovaná i30 je vo verzii N Line tak nápadne odlišná od svojho východiskového súrodenca, že je to skoro celkom iné auto – nielen na pohľad, ale aj charakterovo.





- karosárske vyhotovenie kombi s estetickými doplnkami N v rámci výbavy N Line;
- naftový motor 1.6 CRDi s max. výkonom 100 kW (136 k) so 48 V mild hybridným systémom;
- max. krútiaci moment 225 Nm;
- kombinovaná spotreba 4,8 – 5,1 l/100 km;
- automatická 7-stupňová prevodovka s možnosťou manuálneho radenia pákou alebo páčkami za volantom;
- max. rýchlosť 200 km/h;
- akcelerácia 0-100 km/h za 10,1 s;
- testované vozidlo stálo na pneu Michelin 225/40 ZR 18.


Hyundai i30 hatchback 1.5 DPi
Na túto verziu i30 som sa zvlášť tešil, pretože práve toto je to auto, ktoré si budú Slováci kupovať najčastejšie. N Line je síce úchvatný, N-ko ani nehovoriac, ale predsa len zaplatiť za športové kombi 28 530 eur, to nie je pre každého. Hatchback je lacnejší ako kombi, výbavu FAMILY môžeme považovať za ideálnu z hľadiska pomeru ceny k výbave a silným argumentom ku kúpe môže byť aj motor 1.5 DPi, na ktorý naši čitatelia tak dobre zareagovali komentármi. Keď sme príchod tohto motora avizovali na Autovinách, boli sme celkom prekvapení, koľko ľudí (vraj) túži po poctivej atmosfére so štyrmi valcami. Testovaný Hyundai i30 hatchback 1.5 DPi v skratke:- benzínový motor bez turba s max. výkonom 81 kW (110 k);
- max. krútiaci moment 144 Nm;
- 4 valce, celkový zdvihový objem 1 498 cm3;
- manuálna 6-stupňová prevodovka;
- kombinovaná spotreba 6,1 – 6,2 l/100 km;
- max. rýchlosť 187 km/h;
- akcelerácia 0-100 km/h za 12,3 s;
- testované vozidlo stálo na pneu Michelin 205/55 R16.





ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.