Sú za haváriami áut veľké displeje? Briti poukazujú na nepriaznivé výsledky

Veľkej Británii sa po dlhú dobu darilo znižovať počet dopravných nehôd. Aktuálne však čísla stagnujú a vláda vidí ako hlavného vinníka infotainmenty v autách.
Vydané, zverejnil
**V tomto článku sa dočítate**: * **názor Britov na infotainmenty** * **akú úlohu by mohli zohrávať interiérové kamery** * **ako reagujú automobilky na otázky bezpečnosti infotainmentov** ### Infotainementy ako hlavná príčina nehodovosti Štatistiky z Veľkej Británie ukazujú, že zatiaľ čo do roku 2010 sa im úspešne darilo znižovať každoročne počet fatálnych nehôd na cestách, za posledné desaťročie čísla stagnujú. Ministerstvo dopravy predpokladá, že hlavnou príčinou môžu byť infotainmenty v autách, ktoré až príliš rozptyľujú vodiča. Rozhodli sa preto, že urobia detailnú analýzu ich vplyvu na vedenie vozidla. Nie je celkom jasné, prečo Briti obviňujú z vážnych nehôd práve moderné infotainmenty, keďže vodič môže byť počas jazdy rozptýlený aj inými vecami, ako napríklad telefonovaním, v každom prípade môžu byť výsledky ich analýz zaujímavé. Stále pokročilejšie systémy infotainmentu v moderných autách rozhodne sú otázkou bezpečnosti a vývojári im venujú nemalú pozornosť práve s ohľadom na ľahkosť ich používania počas jazdy. ### Využitie interiérovej kamery na kontrolu vodiča Britské ministerstvo dopravy však zvažuje aj možnosti, ako by sa dala táto technológia využiť na prokatívne vymáhanie dodržovania dopravných predpisov. Jednou z možností je zavedenie kamier do interiéru auta, o čom sa dlhodobo diskutuje. Takéto kamery by mohli napríklad zachytiť šoféra, keď telefonuje počas jazdy. Automobilka Volvo mala v pláne namontovať kamery do interiéru auta kvôli zvýšeniu bezpečnosti, avšak narazila na fakt, že takýto zásah by mohol meniť správanie vodičov, čo nemusí byť vždy žiaduce. ### Dotykové obrazovky sú stále “in” Diskusie o bezpečnosti dotykových obrazoviek v autách sú aktuálne už dlhšie a v budúcnosti sa im bude venovať určite ešte veľa pozornosti. Aj napriek tomu sa ich automobilky neplánujú vzdať a práve naopak presúvajú čoraz viac funkcii do infotainmentu a dokonca narastá počet obrazoviek v autách.

Nový Mercedes-Benz Triedy S bude mať o 27 tlačidiel menej, zato viac displejov

V novom Mercedese Triedy S bude až o 27 fyzických tlačidiel menej ako v tej súčasnej. Mercedes displejom verí.

### Mazda to vidí inak Výnimkou je v tomto prípade Mazda, ktorej inžinieri už dávnejšie poukázali na možné problémy s dotykovým ovládaním, ktoré znižuje pozornosť vodiča na jazdu a často vedie k vybočeniu z jazdného pruhu. Dôkazom, že Mazda urobila dobre, keď vybočila z radu automobiliek, ktoré si na dotykových obrazovkách zakladajú, je aj fakt, že jej bezdotykové infotainmenty a ich ovládanie patria dlhodobo k najlepšie hodnoteným spoločne so systémami BMW.

Mazda 3 sedan v nás zanechala stopu! Vyskúšali sme ju s 2.0 SkyActiv-X GT 180 Plus

Jednou vetou? Mazda 3 sedan SkyActiv-X GT 180 mi opäť dokázala zaliezť pod kožu tak intenzívne, že som ju veľmi nerád vracal.

[GALLERY id=30553]

Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.