Zabudnite na SUV! Toyota Proace City Verso s naftovým motorom je pravé auto pre rodinu.

Obľúbená francúzska dodávka prichádza na trh ako ďalší klon, ktorý po novom nesie logo automobilky Toyota. Tentokrát k nám zavítala pod názvom Proace City Verso v predĺženej verzii.
Vydané, zverejnil
Žiaden fanúšik motorizmu si osobnú dodávku nekupuje kvôli dizajnu či jazdným vlastnostiam. Častokrát nás za volant týchto áut dostanú pracovné povinnosti alebo rodina. Posledné roky však vidíme posun vpred aj v tejto oblasti a výrobcovia majú očividnú snahu spríjemňovať život majiteľom týchto áut komfortnejším interiérom alebo modernými technológiami. **Už nemáte pocit, že cestujúci boli pri vývoji osobnej dodávky až na vedľajšej koľaji.** S polohou za volantom nebudú mať problémy ani vysokí jedinci a predné sedadlá môžeme po ceste z Bratislavy do Košíc označiť za komfortné. Samozrejmosťou je dnes napríklad výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, ktorý by ste v tejto kategórii vozidiel ešte pred niekoľkými rokmi hľadali zbytočne.
Rodinný charakter prezrádzajú všadeprítomné priehradky, kvôli ktorým museli konštruktéri presunúť airbag spolujazdca do stropu. Hodnotnejším dojmom pôsobí tiež samotná palubná doska s veľkým dotykovým displejom v strede. Softvér multimediálneho systému má francúzske korene a častokrát pokúša vodičovu trpezlivosť v podobe spomalených prvotných reakcií po štarte. **Odmenou za čakanie je však dobre fungujúce zrkadlenie obrazovky telefónu cez Apple Carplay alebo Android Auto.** K ďalším high-tech vymoženostiam môžeme zaradiť bezdrôtové nabíjanie alebo vydarený head-up displej. Za vyslovene praktické považujeme tiež ovládanie klimatizácie prostredníctvom fyzických tlačidiel. Dodávkový charakter prezrádza výber použitých materiálov. Palubná doska aj výplne sú zostavené prevažne z tvrdých plastov, ktoré však pôsobia odolným dojmom.
Rodinu bude nepochybne viac zaujímať počet sedadiel. **V prípade verzie long môžete rátať až so siedmimi pasažiermi, pričom všetky sedadlá v druhom aj treťom rade bez problémov plnohodnotne pojmú detskú sedačku alebo dospelého človeka.** Ak tretí rad nepotrebujete, môžete nadbytočné sedadlá z auta úplne vybrať a celú plochu využiť pre náklad a batožinu.
Jediné negatívum predĺženej verzie sme spozorovali pri jazde s nenaloženým autom cez mestské nerovnosti. Zadná časť je vtedy o poznanie nervóznejšia než v prípade krátkeho modelu. Naopak pochvalu si zaslúži dobré odhlučnenie kabíny od podvozka aj motorovej časti, kde pracuje vydarená francúzska 1,5-ka s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom na úrovni 300 Nm. **Pokiaľ to s rodinou a batožinou myslíte vážne, neodporúčame vám investíciu do slabších motorizácií,** ktoré už diaľničné tempo s naloženým autom nezvládajú dobre. Najsilnejšiu vznetovú jednotku v kombinácii s automatickou prevodovkou považujeme za ideálnu voľbu na každodenné použitie.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.