Suzuki Vitara facelift ako ju nepoznáte
Suzuki Vitara patrí medzi najobľúbenejšie SUV modely áut predávané na Slovensku. Má optimálne vonkajšie rozmery, 375-litrový batožinový priestor, vysoký posed, ktorý zaručuje komfortné nasadanie i vystupovanie a podvozok so svetlou výškou 185 mm prekonáva aj oveľa väčšie esúvečka. Predáva sa s pohonom predných a všetkých štyroch kolies, vždy s benzínovým motorom 1,4 l BOOSTERJET s… Prečítať celé
Vydané, zverejnil Redakcia (s)

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Predaje Suzuki na Slovensku
Pre zaujímavosť, podľa Zväzu automobilového priemyslu SR sa značke Suzuki podarilo v júni 2020 predať 180 kusov vozidiel kategórie M1, čo predstavuje trhový podiel 2,4 percenta. Za prvý polrok 2020 pritom značka predala na Slovensku 906 kusov automobilov kategórie M1, čím si vyslúžila trhový podiel v danej kategórii 2,66 percenta a 13. miesto v rebríčku registrácií nových vozidiel.Vitara po facelifte
V zahraničí sa model Vitara predáva tiež a hoci môžeme o úspechoch viesť debaty, napríklad v Indii sa modelu vskutku darí. Dokonca aj napriek koronakríze, ktorá zasahuje rovnako „západnú“ pologuľu, ako tú pomyslenú „východnú“. Na indickom trhu sa Vitara predáva vo verzii, ktorá by s najväčšou pravdepodobnosťou nedostala homologizáciu pre predaj v Európe, no bez praktickej skúsenosti by sme nemali tvrdiť, že sa jedná o horšie vozidlo. Podľa populárneho indického zdroja automobilových správ gaadiwaadi.com sa predaje Vitary v júli 2020 zvýšili o pôsobivých 47 percent, to v porovnaní s rovnakým mesiacom v roku 2019. V praxi to znamená, že sa na celom trhu predalo 7 807 kusov Vitary, pričom samotná značka Maruti Suzuki dosiahla celkový predaj 97 768 kusov (o tisíc menej ako v roku 2019). Táto obchodná bilancia robí z Maruti Suzuki Vitara Brezza najpredávanejšie SUV na tamojšom trhu a kuriózne je, že druhé najpredávanejšie, Hyundai Venue, mesiac uzatvorilo s výsledkom iba 73 predaných kusov. Vo významnej miere za tento obchodný úspech môže facelift, ktorý prišiel na uvedený trh začiatkom tohto roka. Vitara, ktorá sa v Indii volá Vitara Brezza, dostala oblejšie prvky karosérie a prepracovanú prednú masku, vďaka čomu pôsobí menej agresívne, viac „priateľsky“. Keď sa zapozeráte veľmi dobre, možno v nej zbadáte akýsi nenápadný odlesk nových esúvečiek od Mercedesu – ale skutočne iba nenápadný odlesk. Po technickej stránke i po stránke materiálového vyhotovenia a funkcií sa jedná o nepomerne jednoduchšie vozidlo. Výrobca však na svojich stránkach zdôrazňuje konektivitu systému SmartPlay Audio a úspornosť motorov 1.5L K-Series, čo má byť jeden z hlavných dôvodov, pre ktoré sa pre toto vozidlo rozhodujú mladí ľudia. V našich končinách je preferovaným zákazníkom novej Vitary skôr senior, hoci v praxi tieto autá si zo showroomov odnášajú všetky vekové kategórie.Prečo píšeme aj o indickom trhu?
Na našich stránkach občas nájdete správy o tom, ako sa automobilkám darí na zahraničných trhoch, napríklad v Severnej Amerike, Číne či v Indii. V čase, keď je automobilový svet významne prepojený, považujeme za správne prinášať aj takéto informácie, pretože vhodne zapadajú do celkového kontextu. Nezabúdame pritom tom uviesť aj slovenské a európske reálie danej značky a konkrétnych modelov, aby mal čitateľ možnosť porovnávať a lepšie spoznať globálny trh.Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.