Porovnali sme kombi a SUV rôznych značiek! Ktorá karosárska verzia je praktickejšia?
Keď sa povie rodinné auto, mnoho ľudí sa začne okamžite pozerať po SUV. Pritom kombi ponúkajú rovnakú úžitkovú hodnotu za menej peňazí. Alebo nie? Poďme si to preveriť!
Vydané, zverejnil Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

CELÝ TEXT NÁJDETE V ČASOPISE AUTO MOTOR A ŠPORT Vyššie ťažisko, horšia aerodynamika, vyššia spotreba a spravidla drahší servis. Na druhej strane vyšší podvozok, často pohon všetkých štyroch kolies, pre niekoho pohodlnejšie nastupovanie a lepší výhľad z auta. toto sú argumenty, ktoré platia v prípade áut typu SUV. Rozhodli sme sa preveriť, aký je reálny rozdiel medzi SUV a ekvivalentnými kombi. A ak majú vyššiu cenu, tak za čo si reálne priplácate. Kde to bolo možné, zvolili sme aj pohon 4 × 4. ### Škoda Octavia Combi vs. Škoda Karoq Škoda Karoq ponúka o niečo menej priestoru než Octavia, avšak vo výrazne kratšej karosérii. Cenový rozdiel medzi týmito autami je 1 290 €. Octavia má navyše bohatšiu základnú výbavu a väčší kufor. Karoq zas ponúka za príplatok (644 €) vyberateľné sedadlá Varioflex, ktoré sa dajú úplne vybrať a batožinový priestor tak môžete zväčšiť až na 1 810 litrov. Uberajú však z priestoru nad hlavou zadných pasažierov. Rozdiel v hmotnosti je prekvapivo malý, v spotrebe ich delí približne pol litra v prospech Octavie. O aerodynamike hovorí drastický rozdiel v maximálnej rýchlosti: Octavia Combi ju má až o 21 km/h vyššiu. Ak by ste chceli argumentovať dostupnosťou pohonu 4 × 4 v Karoqu, máme protiargument: Octavia ho časom dostane tiež do ponuky.



CELÝ TEXT NÁJDETE V ČASOPISE AUTO MOTOR A ŠPORT

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.