Renault sa spojil s Google, obe strany očakávajú vylepšenie výroby a aj kvality áut
Pojem Priemysel 4.0 sa stáva realitou práve pri spoluprácach, ako je táto. Renault využije kapacity Google Cloud vo svojej výrobe, ale aj vo vzdelávaní
Vydané, zverejnil Redakcia (s)

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Automobilka Renault ohlásila začiatok spolupráce s Google Cloud, platformou, ktorá má pomôcť výrobcovi automobilov urýchliť proces digitalizácie výroby a prechodu k tazvanému Industry 4.0 (Priemyslu 4.0). Renault drží výrobu vo vlastných rukách aj naďalej, úlohou Google bude optimalizovať už existujúce procesy, respektíve vytvárať nové, pomocou technológií strojového učenia. To sa častokrát nazýva aj umelou inteligenciou. Technológie Googlu majú Renaultu pomôcť optimalizovať procesy, ale aj kvalitu výrobkov a tiež znížiť environmentálne dopady výroby pomocou úspory energií. Google Cloud okrem toho podporí Renault aj v oblasti vzdelávania. Obe značky spoločne vyvinuli špeciálny vzdelávací program pre pracovníkov automobilky za účelom zdokonalenia schopností inžinierskych tímov v oblasti procesov, výroby a informatiky. To všetko „vďaka seánsam coworkingu, vzdelávaniu a zdokonaľovaniu s tímom Google. Cílem tohoto programu je zdokonalit hospodaření s daty uvnitř skupiny Renault, které dnes představuje hlavní prvek každodenního profesního života, jak na úrovni operativních, tak rozhodovacích procesů,“ uvádza sa v tlačovej správe automobilky. Pre Renault nie je honba za digitalizáciou výroby a využívaním najnovších metód cudzia, podľa správy, ktorú zasielala redakciám, už od roku 2016 prevádzkuje vlastnú digitálnu platformu. Využíva ju v 22 výrobných závodoch po celom svete, čo predstavuje asi 76 percent všetkej výroby vozidiel. Google Cloud má za cieľ vylepšovať aj túto platformu, pričom vlastníctvo dát naďalej ostáva v rukách Renaultu. [GALLERY id=30867]
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.