Mať kameru v aute sa vyplatí. Ako postupovať pri jej výbere a čo všetko by mala vedieť?
Ak v aute trávite podstatnú časť dňa, rozhodne by vám na čelnom skle nemala chýbať autokamera. V prípade, že by došlo k dopravnej nehode, vám výrazne uľahčí dokazovanie viny. Vo výsledku vám tzv. čierna skrinka môže ušetriť peniaze za pokutu alebo opravu auta.
Vydané, zverejnil Redakcia (s)
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Prečo si kúpiť autokameru?
Autokamera neslúži len ako „očitý svedok“ v prípade dopravnej nehody, aj keď je to najbežnejší dôvod, prečo si ju šoféri kupujú. Rovnako dobre dokáže zachytiť cestných pirátov a vandalov, zaznamenať dopravný priestupok, upozorniť vás na policajný radar alebo ochrániť vaše auto, keď sa od neho vzdialite.Čo všetko bude autokamera zaberať?
Ak zháňate autokameru, ktorá vám má v prvom rade slúžiť v prípade dopravnej nehody, vystačíte si s takou, ktorá zaberá len oblasť pred vozidlom. V niektorých prípadoch sa ale vyplatí investovať ešte do externej autokamery, ktorá sa umiestňuje na zadné sklo. Získate tak kompletný prehľad o tom, čo sa dejte pred aj za autom.Kamera vám nikdy nesmie brániť vo výhľade
Orieškom pri výbere autokamery môže byť voľba správnej veľkosti displeja. Je totiž nutné nájsť kompromis medzi používateľskou prívetivosťou (ako sa vám kamera ovláda) a zachovaním dostatočného výhľadu cez čelné sklo. Menšie LCD modely ponúkajú uhlopriečku do 4 cm, nájsť môžete ale aj kamery s uhlopriečkou nad 7 cm. Vždy myslite na to, že kamera vám v žiadnom prípade nesmie brániť vo výhľade.Kvalita výsledného záznamu
Ak na kvalitu kamerového záznamu nekladiete príliš vysoké nároky, bude vám stačiť autokamera so štandardným rozlíšením HD (1280 x 720 px). Máte v úmysle pomocou kamery zdokumentovať napríklad rodinnú dovolenku a robiť s ňou aj fotografie? V tom prípade sa poohliadnite po aspoň Full HD rozlíšení (1920 x 1080 px).Akou pamäťou je kamera vybavená?
Aj v prípade, že je autokamera vybavená internou pamäťou, na ktorú sa ukladajú urobené zábery, uistite sa, že tiež podporuje pamäťové karty, pomocou ktorých kapacitu úložiska spoľahlivo navýšite. Výhodou je, ak autokamera disponuje funkciou cyklického natáčania, vďaka ktorému sa po zaplnení pamäti natáčanie preruší, keďže sa začnú nové záznamy nahrávať cez tie staršie.Aký je ideálny pozorovací uhol?
Dobre si premyslite, aký pozorovací uhol zvolíte. Ten totiž rozhoduje o tom, čo všetko bude pri jazde autom v zábere. Lacnejšie modely väčšinou ponúkajú uhol záberu len 110 °, to znamená, že kamera sníma cestnú komunikáciu a chodník. Za štandard sa považuje pozorovací uhol v rozmedzí od 120 ° do 150 °, s ktorým docielite snímanie najbližšieho okolia v podobe plôch vedľa cesty. Pri väčších uhloch už by ste sa mali mať na pozore – ľahko totiž môže dôjsť k vzniku nepríjemného efektu, ktorý sa označuje ako „rybie oko“ a v ktorého dôsledku sa výsledný obraz deformuje.Čo ďalšieho môže autokamera vedieť?
- G-Senzor – rozozná náraz a automaticky uzamkne práve urobenú nahrávku, tá sa teda nepoškodí a budete ju môcť použiť ako dôkazový materiál.
- Automatické zapnutie – kamera začne nahrávať vo chvíli, keď sa auto rozbehne. Nemusíte tak vždy myslieť na jej zapnutie.
- Detektor pohybu – zapne nahrávanie vo chvíli, keď zachytí pohyb v okolí vozidla, čo oceníte najmä vtedy, keď sa od neho vzdialite.
- Detekcia rýchlostných radarov – včas vás upozorní na rýchlostný radar.
- Detektor polohy (GPS modul) – doplní natočené zábery o aktuálnu polohu alebo rýchlosť.
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.