Nová generácia batérií, dojazd 770 km a ohromujúca technika. Mercedes-Benz EQS je podstatne lepší, ako sme čakali
Nový Mercedes-Benz EQS nás prekvapil tým, že vyzerá celkom inak, ako všetci očakávali, od konvenčnej limuzíny Triedy S sa líši azda v každom ohľade. A to ste ešte nevideli interiér s obrovským panelom MBUX Hyperscreen!
Vydané, zverejnil Výber z oficiálnej správy
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
EQS 450+ | EQS 580 4MATIC | ||
Náhon | Na zadné kolesá | Na všetky kolesá | |
Elektrický stroj (elektrické stroje) | Typ | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) | Permanentne aktivované synchrónne elektromotory (PSM) |
Max. hnací výkon[11] | kW | 245 | 385 |
Max. hnací moment na výstupe prevodovky | Nm | 568 | 855 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 6.2 | 4.3 |
Maximálna rýchlosť[12] | km/h | 210 | 210 |
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (WLTP) | kWh | 107.8 | 107.8 |
menovité napätie | Volty | 396 | 396 |
Max. rekuperačný výkon[13] | kW | 186 | 290 |
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie) | kW | 11/22 | 11/22 |
Čas nabíjania[14] z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie striedavým prúdom) (11/22 kW) | h | 10/5 | 10/5 |
Čas nabíjania[15] z rýchlonabíjacej stanice (jednosmerný prúd) | min | 31 | 31 |
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom | kW | 200 | 200 |
Nabíjanie jednosmerným prúdom za 15 minút[16] – dojazd (WLTP) | km | Až do 300 | Až do 280 |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | kWh/100 km | 20,4 – 15,7 | 21,8 – 17,4 |
Emisie CO₂ (WLTP) | g/km | 0 | 0 |
Kombinovaná spotreba (NEDC) | kWh/100 km | 19,1 – 16,0 | 20,0 – 16,9 |
Emisie CO₂ (NEDC) | g/km | 0 | 0 |
Vozidlo | |||
Dĺžka/šírka/výška | mm | 5 216/1 926/1 512 | 5 216/1 926/1 512 |
Dĺžka/šírka/výška (USA) | mm | 5 265/1 926/1 513 | 5 265/1 926/1 513 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu | mm | 1 667/1 682 | 1 667/1 682 |
Priemer otáčania (s riadením zadnej nápravy 4,5°/10°) | m | 11,9/10,9 | 11,9/10,9 |
Objem batožinového priestoru podľa VDA | L | 610 – 1 770 | 610 – 1 770 |
Prevádzková hmotnosť[17] | kg | 2 480 | 2 585 |
Zaťaženie | kg | 465 – 545 | 475 – 550 |
Najväčšia prípustná celková hmotnosť | kg | 2 945 – 3 025 | 3 060 – 3 135 |
Hodnota cw od | 0,20 [18] | 0,20 [18] |
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.