Za elektromobilom ťahal príves s loďou. Tak toto radšej neskúšajte!

Niet dňa, kedy by nás ekologickí fanatici nepresviedčali o tom, že sú elektromobily univerzálnou náhradou automobilov so spaľovacím motorom. Prax ukazuje, že k tomu majú ešte poriadne ďaleko.
Vydané, zverejnil
V prípade bežných automobilov používaných predovšetkým v mestách a na kratšie trasy dokážu elektromobily autám so spaľovacím motorom konkurovať celkom sľubne. Samozrejme, okrem ceny a dĺžky „tankovania“. Čo sa však stane, ak nadšený majiteľ elektromobilu za svojho elektrického tátoša zapriahne príves s loďou? Pre doplnenie, loď vážila 1 360 kilogramov. ### Cesta plná problémov Bolo len otázkou času, kedy nejakého majiteľa elektromobilu nenapadne za svoje auto pripojiť príves a vyraziť do prírody. Na internetovom fóre sa s takouto skúsenosťou podelil majiteľ modelu Tesla Y, ktorý si na youtube hovorí Tesla Canuck. Nuž a výsledok jeho plánu nedopadol práve slávne. Za svoje auto zapriahol príves so športovým člnom a vyrazil na pomerne blízke jazero, kde mal v pláne stráviť príjemné bezstarostné popoludnie. Keďže je teoretický dojazd Tesly Y 476 kilometrov a jazero bolo vzdialené 158 kilometrov predpokladal, že cestu tam aj späť zvládne bez problémov. Realita však bola podstatne horšia. ### Napriek tomu, že mal batériu nabitú na 98 %, mu po ceste tam zostalo k dispozícii iba 29 % kapacity batérie. Na cestu dlhú 158 km teda spotreboval až 52,4 kWh! Majiteľ teda musel absolvovať neplánovanú zastávku na nabíjacej stanici, ktorá však veľmi pravdepodobne nebola práve jednoduchým úkonom a už vôbec nie komfortným úkonom. Nabíjacie stanice totiž väčšinou nie sú stavané tak, aby bolo možné nabíjať auto s prívesom. A Tesla Y ma nabíjací konektor vzadu… Majiteľ teda musel príves odpojiť, auto napojiť na nabíjačku a následne príves znova pripojiť. Nič príjemné a ani jednoduché. Príklad zo života teda ukázal, že hoci technika elektromobilov zaznamenala za posledné roky významný posun, za autami so spaľovacím motorom ešte značne zaostáva. Tento test nakoniec ukázal ešte jednu praktickú skúsenosť. Nabíjacie stanice by mali byť stavané ako priebežné, aby k nim bolo možné prísť z jednej strany o odísť z druhej. Teda tak, ako prebieha tankovanie klasického paliva. Značne by to uľahčilo a zrýchlilo nabíjanie elektromobilov, ktoré ťahajú príves.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.