Renault Megane R.S. má slovenské ceny! Zverejňujeme kompletný cenník

Pre zaujímavosť dodávame, že práve tento týždeň testujeme dostupnejší Megane R.S. Line a test si budete môcť prečítať už počas tohto mesiaca.
Vydané, zverejnil
Tešíte sa na Renault Megane R.S.? Tak vás potešíme, slovenské zastúpenie značky práve zverejnilo slovenský cenník hot hatchu, ktorý je jedným z posledných druhu R.S. Dôvod je ten, že značka športových Renaultov svojím spôsobom končí. Mení totiž meno, po novom sa športové Renaulty budú označovať ako ALPINE. Téme sme venovali pozornosť v samostatnom príspevku:

Renault končí s R.S., ale nie so športovými autami: Nový názov dáva zmysel a poteší všetkých auto-moto fanúšikov

Značka Renault informovala o tom, že jej divízia športových modelov R.S. prechádza historickými zmenami.

### Slovenská konfigurácia a cena Renault Megane R.S. Nový Renault Megane R.S. na Slovensko prichádza v motorizácii TCe 300 EDC a dvoch stupňoch výbavy. „Základný“ R.S. stojí 36 150 eur, zatiaľ čo vrchol ponuky R.S. TROPHY v cenníku figuruje so sumou 40 550 eur. Spoločným menovateľom týchto dvoch výbav je rovnaký benzínový motor konfigurovaný s automatickou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Štvorvalec s priamym vstrekovaním je vybavený preplňovaním, pracuje so zdvihovým objemom valcov 1 798 cm3 a 16 ventilmi. Maximálny výkon 220 kW (300 koní) dosahuje pri 6 000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment až 420 Nm pri štyroch tisícoch. Ten je o 30 Nm vyšší ako v prípade predchodcu. Najvyššia rýchlosť vozidla je podľa výrobcu 255 km/h a akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už za 5,7 sekundy. Výkon hodný ocenenia. Tiež zaujímavý je údaj o tom, ako dlho trvá Megane R.S., kým z pokoja vyštartuje a prejde prvý kilometer – je to 24,8 sekundy. Popri tom všetkom výrobca avizuje spotrebu paliva iba 8,4-8,5 l/100 km. Renault Megane R.S. ponúkne vskutku pestrú základnú výbavu s množstvom komfortných a bezpečnostných doplnkov, lenže za adaptívny tempomat, head-up displej, panoramatické strešné okno či R.S. Monitor (komplexný systém palubnej telemetrie) si budete musieť doplatiť v oboch stupňoch výbavy. Medzi podstatné rozdiely medzi R.S. a R.S. Trophy patria napríklad väčšie disky kolies (18 vs. 19″), odlišné čalúnenie interiéru (textil vs. Alcantara R.S.), samosvorný diferenciál v Trophy, ale aj samotné naladenie podvozka s funkciou 4CONTROL s hydraulickými dorazmi (Sport vs. Cup). V porovnaní s podvozkom Sport Nového Megane R.S. sa podvozok Cup vyznačuje mechanickým samosvorným diferenciálom Torsen®, ktorý poskytuje výhodu lepšej trakcie pri prejazde zákrutami; Taktiež je vybavený tlmičmi a pružinami, ktorých tuhosť bola zvýšená o 25 % respektíve 30 % a používa o 10 % tuhšie stabilizátory v porovnaní s klasickým Megane R.S, uvádza výrobca. Poteší, že obe verzie obsahujú športový výfukový systém s aktívnym ventilom, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, športové sedadlá R.S. s integrovanými hlavovými opierkami, digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,2 palca, navigačný systém Easy Link 9,3″ so zvukou technikou Boose či predné a zadné parkovacie senzory aj so zadnou parkovacou kamerou. ### Renault Megane R.S. – Cenník:

Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.