Táto automobilka chce šetriť aj na toaletnom papieri pre zamestnancov! Masívne škrtanie nákladov sa začalo

Snaha o zníženie nákladov v talianskych závodoch značky Fiat viedlo podľa odborov k redukcii čistiacich služieb a počtu toaliet dostupných pre pracovníkov.
Vydané, zverejnil
Carlos Tavares, generálny riaditeľ spoločnosti Stellantis, novej skupiny, ktorá vznikla v januári zlúčením spoločností Fiat Chrysler Automobiles a PSA Group, uviedol, že **výrobné náklady v talianskych továrňach sú až štyrikrát vyššie ako v závodoch automobiliek vo Francúzsku alebo Španielsku.** Tavares uviedol, že automobilka nebude rušiť pracovné miesta ani zatvárať závody, ale po fúzii prisľúbil úspory vo výške viac ako 5 miliárd eur (5,94 miliárd dolárov) ročne. Davide Provenzano z odborového zväzu FIM uviedol, že Stellantis podniká kroky vo svojom závode Mirafiori v Turíne, kde vyrába nový elektrický automobil Fiat 500, a to **znížením množstva toaliet dostupných pre pracovníkov, znížením počtu upratovacích služieb či reorganizáciou dopravných zariadení.** „Toto sa deje počas COVID-19, keď by ste mali skôr zvyšovať počet dostupných toaliet a tlačiť na kvalitnejšie upratovacie služby, než ich škrtať,“ uviedol Provenzano. Edi Lazzi z ľavicovo orientovanej únie FIOM uviedol, že **opatrenia na úsporu nákladov v Taliansku sú podľa jeho názoru skôr osobnou iniciatívou miestneho riadenia než širokou stratégiou,** ktorú by inicioval koncern Stellantis. „Z pohľadu ušetrených nákladov sú tieto opatrenia len kvapkou v oceáne,“ uviedol. Nicola Manzi z únie UILM uviedol, že **spoločnosť Stellantis znížila upratovacie služby o zhruba 35 percent** v závode Atessa v strednom Taliansku, najväčšom európskom závode na výrobu dodávok. „Momentálne fungujeme takmer na plný výkon, bolo by ťažké znížiť počet toaliet,“ uviedol. Túto **situáciu nateraz koncern Stellantis odmietol komentovať,** no automobilka predstaví svoj obchodný plán s ambíciou šetriť náklady až najskôr koncom tohto roka. Jedno je však isté, akákoľvek snaha o šetrenie nákladov sa historicky prejavila aj na kvalite samotnej výrobkov. Sme zvedaví, ako sa koncernu Stellantis podarí popri takomto šetrení nákladov udržať kvalitu výroby v závodoch.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.