Škoda ruší zmeny a presúva výrobu niektorých objednávok až na prelom rokov 2022 a 2023. Prednosť vo výrobe dostávajú tieto modely

Polovodičová kríza naplno zasiahla aj českú Škodu. Niektoré modely preto budú vznikať len v obmedzenom množstve. Niektoré novovzniknuté objednávky pritom možno nestihnú vyrobiť ani v budúcom roku.
Vydané, zverejnil
Globálnu polovodičovú krízu spôsobená pandémiou COVID-19 je čoraz viac cítiť aj v automobilovom priemysle. Zatiaľ čo **trh s polovodičmi naďalej stagnuje**, automobilky ešte ako-tak dokázali hospodáriť so svojimi zásobami. Teraz je tomu však zdá sa koniec. **Najnovšie správy z Mladej Boleslavi** hovoria o tom, že niektoré objednávky sú už teraz naplánované až na koniec roka 2022. ### Výrazná redukcia skladových zásob a objednávky až na rok 2023 O probléme, ktorý postihol automobilový priemysel, sa pre [české Hospodářské noviny](https://byznys.hn.cz/c1-66983390-kdo-si-objedna-skodovku-na-konci-roku-dostane-ji-az-v-roce-2023-firma-prestava-vyrabet-auta-pro-ktera-nema-dily) rozrozprával predseda odborov Škoda Auto Mladá Boleslav, **Jaroslav Povšík**. **Hlavným cieľom automobilky na najbližšie obdobie je výrazná redukcia skladových zásob jednotlivých vozidiel**. Taktiež sa do konca roka plánuje výrazné utlmenie výroby nových áut naprieč všetkými českými továrňami Škoda. Hospodářské noviny s odvolaním sa na rozhovor s Povšíkom ďalej uvádzajú, že aktuálna situácia sa pravdepodobne nezlepší ani v priebehu budúceho roka. **Škoda má už teraz zaplnených 85% výrobných kapacít pre rok 2022. Navyše sa počíta s tým, že už v priebehu najbližších týždňov dôjde k 100% zaplneniu zmienenej výrobnej kapacity**.
Jaroslav Povšík, predseda odborov Škoda Auto Mladá Boleslav
### Uprednostňujú sa prémiové značky **V reči bežného človeka to znamená, že pokiaľ si auto objednáte v priebehu novembra, môže sa stať, že na neho budete čakať až do roku 2023**. Tento problém sa však netýka len českej Škody. Riešenie krízy s dodávkami polovodičov je na programe dňa naprieč celým koncernom Volkswagen. **Vedenie koncernu práve preto začína uprednostňovať modely, pri ktorých má o niečo vyššiu maržu. Ide predovšetkým o autá značiek Audi, Porsche a najväčšie SUV Volkswagenu**. Ostatné autá sú na teraz odstavené z výroby alebo sú vyrábané len v obmedzených množstvách. **Škoda okrem dodávok komponentov musí riešiť aj závažnejší logistický problém. Na jej výrobných parkoviskách aktuálne stojí takmer 50-tisíc nedokončených vozidiel**. Tieto autá sú v priebehu týždňov postupne dokončované tak, že sú z parkoviska stiahnuté na výrobnú linku, kde sú im domontované chýbajúce súčiastky.

Ktoré 7-miestne športové SUV? Porovnali sme SEAT Tarraco FR 4 a Škodu Kodiaq RS 4×4

245 koní, pohon všetkých kolies, automatická prevodovka a priestor pripravený zvládnuť až sedem sedadiel. Takto by mohlo vyzerať ideálne rodinné auto pre otca-tridsiatnika.

### Nútené rušenie zmien Keďže sa od tohto týždňa dostáva česká automobilka do štádia rušenia zmien, muselo dôjsť aj k zníženiu stavu aktívnych zamestnancov. **Niektorí pracovníci výroby sú dlhodobo doma s tým, že dostávajú 80 až 85% priemerného platu**. Ten sa spoločne s rôznymi bonusmi pohybuje na úrovni 55-tisíc českých korún, čo predstavuje čiastku 2 160 eur.
Niektorí zamestnanci sú doma a dostávajú 80 až 85% priemernej mzdy
**Škoda teda plánuje v najbližších týždňoch aj kvôli udržaniu zisku vyrábať len najdrahšie modely, ako sú Superb, Kodiaq a Enyaq iV**. Okrem toho však musí stihnúť vyrobiť aj zazmluvnené množstvo nových Fabií, ktoré má už dlhší čas dohodnuté s predajcami. ### Scala zostáva, príde elektrická Octavia a Elroq [Českému portálu Novinky.cz](https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/skoda-auto-zrusi-smeny-uz-od-pondeli-40374380) sa navyše podarilo zistiť aj bližšie informácie ohľadom možného konca modelu Scala. **V Mladej Boleslavi nad ukončením výroby hatchbacku, ktorý nahradil Rapid, neuvažujú**. Naopak, vyrábať sa bude aj v najbližších rokoch presne tak, ako to bolo plánované. Na druhú stranu však cítia, že **dopyt po autách s klasickým pohonom klesá**. Práve z toho dôvodu **sa už v blízkej budúcnosti môžeme tešiť na elektrifikovanú Octaviu**. Škoda má okrem toho v pláne do roku 2030 uviesť na trh hneď trojicu nových elektromobilov, ktoré by mali byť situované pod vlajkovú loď Enyaq iV.
Budúcnosť vidí Škoda v elektrickej Octavii
Hovorkyňa automobilky Kamila Biddle uviedla, že hlavným cieľom Škody je aj v najbližšej dobe udržať všetky výrobné linky v Českej republike v prevádzke. J**aroslav Povšík pre Novinky.cz prezradil, že dopomôcť k tomu má práve elektrifikácia Octavie či dokonca príchod nového modelu s označením Elroq, ktorý bude akýmsi crossoverom medzi Kamiqom a Karoqom**.

TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS iV: Našli sme vaše ďalšie auto

Keď sa spojí jedno z najobľúbenejších áut Slovákov s veľkým kufrom, moderným plug-in hybridným pohonom a športovou úpravou, je to recept na dokonalosť. Ale sme za ňu pripravení zaplatiť viac ako 40-tisíc eur?

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.