Ako vyberajú autá muži? Až 30 % odchádza domov na tomto aute

Faktom zostáva, že v drvivej väčšine prípadov je to muž, kto v rodine zodpovedá za výber, absolvuje samotný nákup a taktiež prevzatie vozidla.
Vydané, zverejnil
Automobil, ako dopravný prostriedok, má za sebou už 136 rokov dlhú históriu a za túto dobu prešiel celým radom zmien, vylepšení a modernizácií, vo všetkých svojich kategóriách a bez výnimky u všetkých továrenských značiek. **Zatiaľ, čo v prvopočiatkoch si auto mohli dovoliť len zámožní ľudia, dnes je súčasťou prakticky každej rodiny.** Vodiči majú na výber z celej plejády značiek, karosérií, stupňov výbavy, pohonov či farieb, ale taktiež si môžu vybrať aj spôsob nákupu. Vývoj ojazdených vozidiel za uplynulé tri desaťročia bol doteraz najrýchlejší za celú históriu existencie auta ako takého. Značnej modernizácie sa u nás v masívnom meradle dočkal v roku 1994, resp. v nasledujúcich rokoch, kedy si slovenskí zákazníci mohli začať kupovať cenovo dostupnú Škodu Felícia, ktorá sa spolu s Favoritom stala základom slovenskej mobility deväťdesiatych rokov.
### VIVAT OCTAVIA Príchod modelu Octavia na trh v roku 1996 znamenal revolúciu pre zákazníkov, a to predovšetkým z radov mužov. Octavia znamenala zlom vo vnímaní ideálu rodinného vozidla, ktorý vlastne trvá dodnes. **Veľmi skoro sa tento model stal vôbec najobľúbenejšou jazdenkou práve u mužov.** Nie je preto prekvapením, že najobľúbenejšou pánskou značkou je česká Škodovka.
Každoročne si v posledných niekoľkých rokoch pre túto značku do „Áčiek“ príde 6 až 8 tisíc mužských zákazníkov. **Napríklad v roku 2018 so Škodovkou odchádzalo 27 % mužov.** Najobľúbenejšou farbou u mužov je dlhodobo strieborná. V tesnom závese za ňou sa držia biela a čierna. Muži uprednostňujú automatickú prevodovku pred manuálnou.
### NOVÁ LÁSKA História športovo úžitkových vozidiel (SUV) sa začala písať v roku 1935. Prvým SUV na svete bol Chevrolet Suburban. Prvé SUV s technikou Škoda potom vzniklo už pred 56 rokmi. Exotická Škoda Trekka je dnes raritou. V súčasnosti je situácia v segmente SUV úplne iná. **Ich obľuba v prípade ojazdených vozidiel za posledné 3 desaťročia raketovo rastie, a to najmä u mužov.** Dôkazom je posledných 6 rokov, kedy, až na jednu výnimku, ich predaj stále stúpa. Zatiaľ čo v roku 2016 ich mužskí zákazníci nakúpili 9 %, v roku 2021 to bol dvojnásobok, a to 18 % zo všetkých áut predaných mužom.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.