Chystá sa zmena maximálnej povolenej rýchlosti na Moste SNP. Môže za to jeho zhoršený technický stav

Nepopulárne riešenie spojené so zhoršeným technickým stavom Mostu SNP je na spadnutie. Príde na tejto dôležitej dopravnej tepne k zníženiu maximálnej dovolenej rýchlosti?
Vydané, zverejnil
Bratislavský magistrát pri svojej nedávnej mimoriadnej kontrole technického stavu Mostu SNP ponad rieku Dunaj došiel k zisteniu, že zvary na tomto diele sú v zlom technickom stave. Konkrétne ide o zvary pozdĺžnych nosníkov na moste. Tie sú značne popraskané, no napriek tomu je podľa oficiálnych informácií most bezpečný. Práve jeho zlý technický stav ale prinútil predstaviteľov mesta, aby prišli s nepopulárnym riešením. ### Rýchlosť pôjde o 10 km/h nižšie **Podľa informácií portálu [Teraz.sk](https://www.teraz.sk/regiony/na-moste-snp-by-sa-mala-znizit-maxim/654775-clanok.html?utm_source=teraz&utm_medium=organic&utm_campaign=click&utm_content=.%253Bsearch), by sa mala na Moste SNP v najbližšej dobe znížiť maximálna povolená rýchlosť na 50 kilometrov za hodinu**. Aktuálne je možné touto dôležitou dopravnou tepnou, spájajúcou Petržalku s ostatnými časťami hlavného mesta, jazdiť rýchlosťou 60 km/h. **Potvrdila to dokonca aj hovorkyňa Bratislavy Dagmar Schmucková**. Zároveň dodala: „*Hlavné mesto v súčasnosti pripravuje zmenu v definovaní najvyššej dovolenej rýchlosti zo 60 km/h na štandardných 50 km/h, ktorá je vo všeobecnosti platná v intravilánoch miest a obcí.*“ Vodičov tak už čoskoro môže čakať dopravné obmedzenie súvisiace práve s nižšou rýchlosťou. **Okrem toho má magistrát v pláne aj opravu zvarov na moste**. Pred tým je však potreba zvoliť vhodnú technológiu, ktorá bude na tento úkon využitá. Výsledky výberu mesto odprezentuje už v najbližších týždňoch a následne sa na výber firmy, ktorá sa o opravu postará, začne verejné obstarávanie.

Dočkali sme sa: oddnes sa mení rýchlosť na diaľnici, maximálna aj minimálna

Rýchlosti na diaľnici v meste sú od dnešného dňa totožné s rýchlosťami na diaľnici mimo mesta. Prednosť majú ale naďalej dopravné značenia.

### Cena opravy je zatiaľ neznáma **Magistrát zároveň dementoval informácie, ktoré hovorili, že samotná oprava mostu bude stáť až jeden milión eur**. Cenový odhad vraj bude možné urobiť až po výbere vhodnej technológie pre zacelenie prasklín na zvaroch. **Hlavné mesto Slovenskej republiky aktuálne spravuje až tri mosty vedúce ponad Dunaj**. Jedným z nich je práve **Most SNP**, ktorý sa z pohľadu stavebno-technického stavu aktuálne nachádza v stupni VI. Okrem toho mesto spravuje aj **most Apollo**. Ten je v stupni IV., čo znamená, že jeho stav je uspokojivý. Nachádzajú sa na ňom však miesta s koróziou niektorých oceľových častí prevažne v oblasti mostných ložísk. Aktuálne najmladší most, ktorý magistrát hlavného mesta spravuje, je **Starý most**. Ten bol do prevádzky uvedený v roku 2015 a jeho hodnotenie stavebno-technického stavu na stupni II., čo znamená veľmi dobré. Zároveň je dôležité dodať, že ani jeden z mostov v správe Bratislavy nie je v havarijnom stave. Most Lanfranconi a Prístavný most má v správe Národná diaľničná spoločnosť.

Brusel uvažuje nad zavedením celoeurópskej maximálnej rýchlosti! V meste by platil limit 30 km/h a na diaľnici 100 km/h

Európa diskutuje o nových cieľoch v doprave, ktoré chcú presadiť do roku 2030.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.