Foto: Z nového VW Scirocco budú fanúšikovia značky vo vytŕžení. Grafici navrhli návrat ikony po svojom, každý iným spôsobom

Volkswagen Scirocco sa vyrábal v rokoch 1974–1992 a potom 2008–2017. Štvrtá generácia je zatiaľ v nedohľadne.
Vydané, zverejnil
Volkswagen Golf GTI - reálna fotografia sériovo vyrábaného automobilu
Pred niekoľkými rokmi sa prestal vyrábať veľmi zaujímavý model, športový hatchback Scirocco. Grafici-fanúšikovia značky sa rozhodli virtuálne zhmotniť vlastnú predstavu, ako by tento zaujímavý model mohol vyzerať dnes. Výsledky sú vskutku zaujímavé. Scirocco sa prvýkrát objavilo v sortimente nemeckej automobilky v roku 1974. Auto dostalo meno podľa horúceho vetra v stredomorských krajinách. Prvé dve generácie vyrábané do roku 1992 sa vyrábali v závodoch Karmann. Tretia generácia, ktorá je dobre známa aj slovenským motoristom, sa objavila až o 16 rokov neskôr. V roku 2008 sa v závode v Portugalsku začala výroba moderného Scirocca, ktorý sa stal sériovou verziou konceptu Iroc Sports Car z roku 2006. Trojdverový hatchback bol vyrobený na základe piatej generácie Volkswagenu Golf, pričom mal originálnu karosériu, ktorá mu dopriala zásadnú zmenu celkového charakteru.
Volkswagen Scirocco GTS, 3. generácia (2016)
### VW Scirocco 2023 je iba snom Podľa rovnakého receptu teraz grafici vytvorili vizualizácie novej generácie modelu Scirocco, ako základ použili aktuálny VW Golf ôsmej generácie, ale s estetikou elektrických modelov ID:
REPROFOTO: VW Scirocco, ako bolo vizualizované denníkom kolesa.ru
Auto dostalo novú prednú časť s užšími svetlometmi kombinovanými s LED osvetlením, čo je riešenie použité na mnohých najnovších modeloch značky. Charakteristickým znakom tretej generácie Sirocca je logo umiestnené na kapote. Bočné steny a tvar presklenia sú vyhotovené v svojskom štýle a auto dostalo aj širšie zadné blatníky. Vzadu sú pôvodné svetlá spojené LED pásom. Ďalšou črtou predchádzajúceho Scirocca sú malé zadné dvere a vysoká nakladacia hrana batožinového priestoru. Novinka, podobne ako predchádzajúce generácie Scirocca, by mohla byť postavená na základe VW Golf VIII, ktorý mal premiéru na jeseň 2019. Je postavený na upravenej platforme MQB, ktorú využívajú mnohé modely koncernu – medzi nimi Tiguan, Passat, Škoda Octavia a všetky nové crossovery spoločnosti. Mimochodom, Golf ôsmej generácie bol prvým v histórii modelu, ktorý nedostal trojdverovú verziu, a tak by nové Scirocco mohlo obsadiť aj túto pozíciu. Ruskí grafici však nie sú jediní, kto sa už snažil získať pozornosť vďaka vizualizácii neexistujúceho modelu. Pred dvomi rokmi Kleber Silva vyhotovil a denník Autoevolution zverejnil vizualizácie nového VW Scirocco s dizajnom priamo vychádzajúcim z aktuálnej generácie Golfu:
REPROFOTO: VW Scirocco, ako bolo vizualizované grafikom Kleberom Silvaom a vydané denníkom Autoevolution.com
Trúfame si hodnotiť, že tento počin vyšiel oveľa lepšie, pretože pôsobí viac realisticky a nachádza základy dizajnu práve v Golfe, čo bola ešte zopár rokmi realita. V súčasnosti to pre model Scirocco nevyzerá vôbec dobre. Išlo o vyhradený športový model v automobilke, ktorej až okolo 80 percent objemu výroby smeruje do firemných vozových parkov. Športovejšie vozidlá sú zastúpené najmä ostrými verziami Golfu či Tiguanu. Vyhradený športový hatchback s tromi dverami je v podstate niečo podobné, ako keby dnes značka Škoda vyrábala luxusné dvojdverové kupé s päťvalcovým motorom koncernu Volkswagen – určite by si našlo množstvo priaznivcov, ale model by bol sotva ziskovým projektom práve s ohľadom na imidž automobilky.

Škoda nám predviedla 7 modelov áut, ktoré sa nedostali do výroby. Kabriolet aj pick-up by si pritom určite našli majiteľov

Karel Čapek v poviedke „z druhej kapsy Čintamani a ptáci“ písal, že vlastnosťou unikátu je nemožnosť vyčísliť jeho cenu, keďže je to unikát - a práve preto sú aj tieto autá hodnotovo nevyčísliteľné, keďže všetky sú vyrobené iba ako jediný kus.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.