Stará parkovacia garáž nie je vhodná pre ťažké elektromobily. Britská BPA vydala zvláštne stanovisko, ktoré ignoruje ostatné ťažké autá

Vysoká hmotnosť elektrických vozidiel by mala byť rizikom „katastrofických“ škôd a „viesť ku kolapsu parkovísk“. Technici varujú, že staré parkovacie domy neboli navrhnuté na ťažké batériové autá.
Vydané, zverejnil
Britská parkovacia asociácia sa obáva možného poškodenia viacpodlažných budov, čím vzbudila veľký rozruch. Sústreďuje totiž pozornosť na elektrické vozidlá, pritom ľahké elektromobily sú rovnako ťažké ako veľké naftové SUV, s ktorými však už problém nemá. Vzniká tak podozrenie na diskrimináciu majiteľov elektromobilov a štvavú kampaň. ### Elektromobily bývajú ťažšie kvôli batériám Elektrické autá, ktoré sú zhruba dvakrát ťažšie ako štandardné modely, by mohli spôsobiť „katastrofické“ škody, tvrdí Britská asociácia parkovania (BPA), ktorá chce, aby miestne úrady urýchlene vykonali štrukturálne prieskumy. Väčšina zo 6 000 viacposchodových a podzemných zariadení v krajine bola postavená podľa pokynov založených na hmotnosti populárnych áut z roku 1976, vrátane Ford Cortina tretej generácie. Napríklad najpredávanejšia Tesla Model 3 váži 2,2 tony, čím je o viac ako 50 percent ťažšia ako 1,4-tonová Cortina. Stavebný inžinier Chris Whapples, člen BPA, ktorá zastupuje majiteľov parkovísk, [hovorí pre denník DailyMail](https://www.dailymail.co.uk/news/article-11550269/Weight-electric-vehicles-cause-catastrophic-damage-lead-car-parks-collapsing.html): „Ak je vozidlo ťažšie, ako bolo parkovisko pôvodne navrhnuté, následky by mohli byť katastrofálne. Zatiaľ sme nemali žiadny incident, ale mám podozrenie, že je to len otázka času. Odporúčali sme vykonať kontrolu naloženia na všetkých starších parkoviskách. A priemysel reaguje.“ Elektrické vozidlá sú ťažšie najmä kvôli batériám, ktoré ich poháňajú, a zosilnenej konštrukcii a zaveseniu, ktoré je potrebné na ich umiestnenie. „Keď začnete vidieť hmotnosti vozidiel, ktoré vychádzajú z tovární, začnete pochybovať, či sú existujúce normy primerané,“ dodal Whapples. ### Polemika je na mieste Ben Nelmes, generálny riaditeľ poradenskej spoločnosti New AutoMotive pre ekologický motorizmus, spochybnil tvrdenia BPA ako „bizarné a zavádzajúce“. „Najpredávanejšie benzínové a dieselové autá v Spojenom kráľovstve siahajú od Nissanu Qashqai po VW Golf 8 a Kia Sportage s hmotnosťou od 1,4 do 1,7 tony. Najpredávanejší elektromobil Tesla Model Y váži 1,6 tony a elektrické Mini váži rovnako ako Mini Cooper 1,3 tony,“ uvádza Nelmes, avšak pracuje s nesprávnymi údajmi, pravdepodobne mal na mysli Teslu Model 3. Model Y totiž váži viac ako dve tony. „Oba elektrické modely sú v rámci alebo pod hmotnostným rozsahom najpopulárnejších benzínových/dieselových áut a napriek tomu sa BPA naďalej sústreďuje na hmotnosť batérií v elektrických autách ako dôvod na obavy – pričom zhodou okolností zabudla uviesť, že batérie sú stále ľahšie a ľahšie.“ „Možno by sa BPA mala viac obávať nárastu SUV, akým je Land Rover Discovery, predstavený v Spojenom kráľovstve v roku 1989 a ktorý váži 2,4 tony,“ konštatuje Nelmes pre DailyMail „Môžeme sa spoľahnúť, že parkovacie domy v Spojenom kráľovstve vydržia elektrické autá. Sú to argumenty BPA, ktorým hrozí kolaps,“ dodal na záver.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.