VW má pracovať na veľkom 7-miestnom SUV, konkurovať bude Fordu Everest a ďalším novinkám

ZO ZÁKULISIA AUTOMOBILIEK: Mal by odhalený už tento rok, situácia sa však zmenila.
Vydané, zverejnil
Volkswagen pracuje na novom veľkom SUV postavenom na základe aktuálneho pikapu Amarok, znie správa, ktorá v uplynulých dňoch koluje motoristickými denníkmi v Európe, Severnej Amerike i Rusku. Podľa predbežných informácií je reč o elektrickom SUV predtým známom ako ID. Ruggzz, ktoré by malo aspoň charakterovo vychádzať z aktuálnej novej generácie Volkswagenu Amarok. Volkswagen vyrába pickup Amarok od roku 2010. Hoci výrobca ďalšiu generáciu nezvažoval, napokon druhú generáciu poznáme od leta minulého roka a podľa všeobecnej mienky ide o zrejme posledného reprezentanta tohto typu vozidiel v portfóliu značky – robustný pick-up poháňaný spaľovacími motormi to totiž nemá v Európe ľahké. V konečnom dôsledku je nová generácia VW Amarok spoločným projektom s americkou automobilkou Ford, ktorá vozidlo s vlastným dizajnom a vlastnými konfiguráciami od novembra 2021 uvádza ako Ranger. Ford Ranger má pritom ďalšieho pokrvného príbuzného, FORD EVEREST. Ide o veľké SUV vychádzajúce z Rangera, ktoré nemá otvorenú korbu, ale plnohodnotnú uzatvorenú karosériu s dvomi hlavnými radmi sedadiel a veľkorysým batožinovým priestorom. Volkswagen má svoj ikonický Touareg, no nie SUV vychádzajúce z Amaroku. Teraz sa objavujú správy o tom, že takéto vozidlo predsa len pripravuje, vraj na ňom už nejaký čas pracuje a malo byť dokonca odhalené tento rok. Situácia sa síce zmenila, no aj oneskorenie je vodou na mlyn pre špekulácie. Namiesto verzie s benzínovým či naftovým motorom sa terénna novinka zaradí do rodiny modelov ID. Môže sa volať ID. Ruggdzz, ale realistickým scenárom je aj použitie ďalšieho čísla (ako ID. 3, ID. 4, ID. 5 a pod.). Podľa britského denníka Autocar Volkswagen už dlhší čas pracuje na elektrickej verzii podvozka VW Amarok. Denník sa odvoláva na generálneho riaditeľa Volkswagen Úžitkové vozidlá Carstena Intra. Projekt sa podľa neho realizuje spoločne s Fordom. Podľa klebiet sa táto podvozková platforma modernizovaná pre účely montáže elektrického pohonu bude volať T6. Projekt podľa týchto správ vznikol už pred niekoľkými rokmi, ale ešte nebol predstavený širokej verejnosti. Predtým sa však otvorene hovorilo o tom, že nové veľké SUV značky Volkswagen bude stáť na platforme MEB, ktorú koncern vytvoril cielene pre elektromobily. Ralph Brandstetter, vtedajší generálny riaditeľ VW (teraz šéf Volkswagenu v Číne), poznamenal, že produkčný model založený na ID. Ruggdzz má konkurovať potenciálnym elektrickým verziám Ford Bronco, Jeep Wrangler a Toyota 4Runner. Podrobnosti týkajúce sa vzkriesenia plánov pre ID. Ruggdzz zostávajú pre verejnosť skryté, ale Autocar potvrdil, že prebiehajúce práce na podvozku T6 vedie Ford Australia v Melbourne, kde sa uskutočnila aj veľká časť vývoja nového Amaroku. Ďalší vývoj podľa Intra prebieha aj v centrále Fordu v Dearborn v USA. V súčasnosti nie je isté nič. Dokonca ani to, ako by elektrifikácia platformy T6 ovplyvnila zámery Volkswagenu oživiť americkú automobilku International Harvester Scout s podobnou zostavou off-roadových modelov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.