OFICIÁLNE: Volkswagen Golf ako ho desaťročia poznáme končí! Čakajú ho už len posledné roky na trhu

To, čo sa pred rokmi zdalo ako nemožné, bude čoskoro realitou. Volkswagen končí so svojím najpredávanejším modelom. Správy o konci Golfu už potvrdil aj šéf značky.
Vydané, zverejnil
Posledné roky sú v automobilovom sektore poriadne turbulentné. Ukončenie výroby sa v nedávnej minulosti dotklo hneď viacerých populárnych modelov áut. Ide napríklad o kombi verzie malých hatchbackov, ale aj takého Ford Fiesta (ukončenie výroby v roku 2023). Podobný osud už postihol aj pripravovaný Volkswagen Passat, ktorý po rokoch dorazí už len ako kombi. Teda Passat ako sedan končí. A lepšie vyhliadky do budúcnosti nemá ani ďalší z modelov značky z Wolfsburgu. ### Koniec klasického VW Golf Reč je o dlhodobo najpredávanejšom aute Volkswagenu, modeli Golf. Najnovšie informácie, ktoré [zverejnila TASR](https://www.teraz.sk/ekonomika/volkswagen-neplanuje-novy-golf-so-spa/705194-clanok.html?utm_source=teraz&utm_medium=organic&utm_campaign=click&utm_content=.%253Bw%253BwSpr%25C3%25A1vy%253BSpr%25C3%25A1vy%253BEkonomika%253Bimg), totiž hovoria o definitívnom konci jedného z najpredávanejších áut histórie. Golf je aktuálne postavený hlavne na spaľovacích pohonných jednotkách, no s nimi sa po roku 2035 už viac nepočíta. Automobilka preto musela urobiť viaceré významné kroky, medzi inými aj ukončenie modelovej línie Golf v podobe, ako ju poznáme teraz.

**Ôsma generácia mnohými vyhľadávaného hatchbacku alebo kombi tak bude pravdepodobne poslednou**. Nejde pritom o žiadne nepotvrdené informácie alebo zákulisné šepoty. **Ukončenie výroby klasického Golfu potvrdil aj šéf značky Thomas Schäfer**. Volkswagen síce má v pláne predstaviť ešte modernizovanú verziu aktuálnej generácie Golfu, avšak tá by mala byť zároveň aj poslednou aktualizáciou modelového radu.
### „Ak sa svet bude vyvíjať úplne inak…“ **Shäfer hovorí, že samotná modernizácia auto nastaví na posledné roky tejto dekády**. Následne si síce Volkswagen necháva pootvorené zadné vrátka pre prípadný nový vývoj deviatej generácie, avšak aktuálne je to veľmi nepravdepodobné. Thomas Schäfer podľa správy agentúry Reuters uviedol: „*Ak sa svet bude do roku 2026 alebo 2027 vyvíjať úplne inak, ako sa očakávalo, mohli by sme vyvinúť úplne nové vozidlo, ale nemyslím si, že sa tak stane. Zatiaľ sa to neočakáva.*“

Test Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TSI 4Motion: Deklarácia nezávislosti

Ak existuje auto, ktoré dá vášmu životnému štýlu maximálnu slobodu, Golf Alltrack má k nemu sakramentsky blízko. Je to švajčiarsky nožík medzi autami. Môžete ho vziať kamkoľvek, nikde sa nestratí.

**Dnes je Volkswagen Golf na našom trhu ponúkaný vo viacerých výkonových verziách**. Podľa [cenníka](https://www.vw.sk/golf/golf/cenniky-a-katalogy) platného od 1. apríla 2023 si ho môžu zákazníci zakúpiť s benzínovým, naftovým alebo CNG pohonom. **Výkon základného litrového trojvalca začína na 81 kW pričom najvýkonnejšia benzínová verzia ponúka až 245 kW**. ### Označenie Golf zostáva **Napriek koncu klasického modelu Golf je zrejmé, že Volkswagen sa tohto označenia v budúcnosti nevzdá**. Jednou z možností, ako by Golf mohol aj v budúcnosti osloviť zákazníka, je kompletná elektrifikácia. Už dávnejšie sa objavili informácie, že na konci dekády by sme sa mohli dočkať elektromobilu s označením ID.Golf. **Takúto myšlienku predostrel aj Thomas Schäfer, podľa ktorého sa vyhradený elektromobil Golf skôr ako v roku 2028 nepredstaví**.
Volkswagen si pritom stanovil veľmi odvážny cieľ. Do roku 2030 chce v Európe predávať až 80% elektrických modelov. Pre severnú Ameriku je toto číslo o niečo nižšie. Konkrétne je cieľom značky na severoamerickom trhu predávať až 55% elektrických modelov na začiatku novej dekády. Celý koncern pritom dovtedy plánuje predávať až 50% modelov s kompletne elektrickým pohonom.

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.