Nový generálny riaditeľ Toyoty: Zdvojnásobíme dojazd a prinesieme niečo, čo nemá obdobu

Nový CEO automobilky Koji Sato prišiel aj s trojkrokovým plánom na dosahovanie veľkých ziskov z elektromobilov.
Vydané, zverejnil
### Smelé plány **„Pre Toyotu je získavanie veľkých ziskov z elektrických vozidiel jednoduché ako 1, 2, 3,“** – taká je vízia nového generálneho riaditeľa Kojiho Sata, ktorý načrtol stratégiu troch krokov na „výrazné zvýšenie“ produktivity a ziskovosti do roku 2030 prostredníctvom prichádzajúcej novej generácie elektrických vozidiel Toyota. **„Bude to iný koncept, než aký sme mali doteraz,“** povedal 53-ročný Sato [začiaktom apríla na konferencii](https://global.toyota/en/newsroom/corporate/39013233.html), ktorú začal typickou japonskou úctivosťou – úklonom na znak poďakovania pre zúčastnených. „V načasovaní kroku 3 by sa mala výrazne zvýšiť produktivita,“ avizuje Sato. Následne, zlepšená produktivita umožní Toyote znížiť ceny a pomôcť zvýšiť objem, povedal. Sato nastúpil na riaditeľskú pozíciu 1. apríla 2023 s úlohou urýchliť pomalý štart japonskej automobilky v celosvetových pretekoch EV. Toyota v roku 2022 celosvetovo predala len 25-tisíc plne elektrických vozidiel. ### Tri kroky k reštartu automobilky Toyota **Prvá fáza** sa začala minulý rok predstavením súčasného radu elektrických vozidiel bZ, ktoré stoja na platforme e-TNGA. Lenže uvedenie pomaly predávaného crossoveru bZ4X bolo prekazené kvôli technickým problémom s kolesami a následnou zvolávacou akciou. Mali doslova odpadávať. Hlavnou príčinou vypadávania kolies z bZ4X bola podľa Toyoty nedostatočná upínacia sila medzi skrutkami kolesa, nábojom kolesa a kolesom. **Druhá fáza** okolo roku 2026 bude zahŕňať sprevádzkovanie automobilového operačného systému Arene, ktorý vyvíja premenovaná softvérová dcérska spoločnosť Woven by Toyota, predtým známa ako Woven Planet. Toyota ďalej predstaví úplne novú platformu pre elektromobily a vybuduje celosvetovú výrobnú kapacitu na globálny predaj približne 1,5 milióna elektrických vozidiel. Nové technologické zázemie, ktoré Toyota vyvíja, umožní budúcim elektromobilom značky **zdvojnásobiť svoj dojazd vďaka efektívnejšiemu využívaniu batérie** a bude vyžadovať **polovičné investície a zdroje na vývoj**. **Tretia fáza** začne potom, keď Toyota využije nový softvérový systém pre vozidlá na odomknutie nových zdrojov príjmov, obchodných modelov a „hyperefektívnych cyklov vývoja produktov“. Šéf Toyoty však tieto potenciálne obchodné príležitosti odmietol podrobne popísať. > „Softvér prinesie do vozidiel niečo nové, čo nemá obdobu,“ povedal Sato. ### Diverzifikácia pohonov ako kľúč k úspechu aj po roku 2035? S&P Global odhaduje ziskovú maržu Tesly na 20 percent. Prevádzková marža Toyoty, nastavená podľa tradičných priemyselných štandardov, je okolo 10 percent. Základom nádejí Toyoty na lepšiu ziskovosť elektromobilov je obrovský 10-miliónový objem vozidiel, povedal Sato. Vďaka vyváženému predaju v rôznych regiónoch po celom svete a zostave ziskových benzínovo-hybridných vozidiel má Toyota dostatok peňazí na financovanie rozvoja elektromobilov. Toyota už teraz dosahuje lepšie ziskové marže pri hybridoch ako pri vozidlách s výlučne benzínovým pohonom. **Toyota vidí veľký potenciál pre hybridy na rozvíjajúcich sa trhoch**. Rozširovanie podnikania v regiónoch, ako je juhovýchodná Ázia, Latinská Amerika a Afrika, bude generovať zisky, ktoré môže Toyota vložiť do elektromobilov v USA a Európe, kde sa očakáva zníženie celkového rastu objemu.

Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.