JAZDA: Mercedes-Benz triedy E T-Model

Tretí karosársky variant novej generácie Mercedesu triedy E sa potmehúdsky usmieva. Pod elegantným oblečením sa skrýva bezkonkurenčný prepravný talent.
Vydané, zverejnil
Obrovskú zadnú časť sa podarilo do známej karosérie ladne zapracovať. Kombi verzia tohto Mercedesu vôbec nevyzerá neotesane, práve naopak, pôsobí elegantným dojmom a čo je oveľa dôležitejšie, je neuveriteľne praktická. Do jej útrob sa dostanete aj na diaľku, keďže elektrické ovládanie piatych dverí je štandardom. Keď sa často pohybujete v stiesnených priestoroch, stačí počas otvárania ešte raz stlačiť príslušný prvok na diaľkovom ovládaní a dvere sa zastavia v požadovanej výške. Tú si môžete zároveň uložiť do pamäti. Zatváranie prebieha prostredníctvom tlačidla na dverách. V jeho blízkosti sa nachádza malý háčik určený na zavesenie oblečenia.
Nízko položená vonkajšia nakladacia hrana zjednodušuje plnenie kufra ťažšími predmetmi, vnútorná je, pochopiteľne, nulová. Ďalšou vychytávkou je sériovo dodávané pneumatické pruženie s reguláciou svetlej výšky na zadnej náprave, ktoré dorovná vozidlo do štandardnej polohy aj pri plnom zaťažení. Zbytočnému poškriabaniu nakladacej hrany predídete vysunutím ochranného plastového koberčeka, ktorý je prostredníctvom magnetu pripevnený k spodnej časti dvojitej podlahy. Zážitok so sedenia v protismere jazdy si môžu vyskúšať dve ratolesti s výškou do 140 cm a hmotnosťou do 40 kg. Stačí si doobjednať tretí rad sedadiel, ktorý je možné poskladať pod podlahu kufra. Ten toho znesie skutočne požehnane, v základe do neho môžete natlačiť obdivuhodných 695 litrov. Mercedes myslel aj na zjednodušenie zväčšovania prepravných možností. Systém Quickfold umožňuje zatiahnutím páčok priamo z kufra sklopiť asymetricky delené zadné operadlá bez potreby predchádzajúcej manipulácie s opierkami hlavy či sedákmi. Možné je tak urobiť aj prvkami umiestnenými vedľa zadných operadiel.
Výsledkom je letisko, ktoré ponúka neskutočných 1 950 litrov. Prepracovanosť nemá konca, myslelo sa aj na to, kam s veľkou a neskladnou konštrukciou roletky. Stačí ju vybrať z pôvodnej polohy a nasadiť na dva body, ktoré sa nachádzajú v hornej časti sklopených operadiel. Z roletky je navyše možné vytiahnuť ochrannú sieťku a oddeliť batožinový priestor (či už základný alebo maximálny) od zvyšku interiéru (možno tip pre kynológov). V kufri nechýba systém variabilných prepážok uchytených na koľajničkách a ani menšia rozkladacia prepravka ukrytá pod podlahou. Vzhľadom na koncepciu auta dostal podvozok tuhšie vyladenie a nové stabilizátory. Paleta motorov sa prakticky zhoduje so sedanom, všetky technické a bezpečnostné inovácie novej triedy E ponúka aj verzia kombi, do sériovej výbavy však pribudli predné panvové airbagy.
Teraz obrat o 180 stupňov, do rúk berieme kľúče od špičkovej verzie E63 AMG. Všetci na letisku na nás hľadia s údivom, a to sme len dvakrát na voľnobehu jemne kopli do vrtule. Decentnú jazdu na nemeckých okreskách absolvujeme v režime Comfort, keď je auto mäkšie, sedemstupňová prevodovka Speedshift radí skoro, atmosférický osemvalec pracuje v nízkych otáčkach. Na rad idú lesné serpentíny, čiže režim Sport plus (S+) a teraz plný záťah. Mercedes si za kulisy podobné americkým muscle cars získava náš rešpekt a z pokojného baránka sa stáva nebezpečná šelma, avšak vyladená do pozoruhodne neutrálnych jazdných vlastností. A tá streľba z výfukov pri podraďovaní… ako na Silvestra a my v aute máme predčasné Vianoce. Asi netreba začínať kvíz, kto bol najrýchlejší na nemeckej diaľnici s neobmedzenou rýchlosťou. Oveľa žiadanejšie verzie však podľa všetkého budú naftové CDI. Štvorvalec v modeli E250 CDI s objemom 2,1 litra, dvojitým prepĺňaním a celkovým výkonom 150 kW (204 k) nás opäť dostal špičkovým utlmením a aj prijateľnou spotrebou. Jeho cena tiež vyzerá zaujímavo, veď štartuje na 47 719 € (1 437 583 Sk). Základný diesel E200 CDI kúpite dokonca od 41 948 € (1 263 710 Sk). Text: Peter Michalec Foto: Mercedes Technické údaje**Benzínové verzie** E200 CGIE250 CGIE350 4MATICE350 CGIE500E63 AMG**Usporiadanie motora/počet valcov** R/4R/4V/6V/6V/8V/8**Prevodovka typ/počet stupňov** M/6A/5A/7A/7A/7A/7**Zdvihový objem** **cm3**179617963498349854616208**Max. výkon****kW/k**135/184150/204200/272215/292285/388386/525 **pri ot/min**525055006000640060006800**Max. krútiaci moment****Nm**270310350365530630 **pri ot/min**1800-16002000-43002400-50003000-51002800-48005200**Dĺžka x šírka x výška****mm**4 895 x 1 854 x 1 471**Rázvor****mm**2 874**Batožinový priestor****l**695/1950**Zrýchlenie 0-100 km/h****s**8,78,47,57,05,44,6**Maximálna rýchlosť****km/h**225230243250\*250\*250\***Kombinovaná spotreba****l/100 km**7,78,010,28,611,112,8**Emisie CO2****g/km**179185238200258299 **Naftové verzie** E200 CDI E220 CDI E250 CDI E350 CDI E350 CDI 4MATIC**Usporiadanie motora/počet valcov** R/4R/4R/4V/6V/6**Prevodovka typ/počet stupňov** M/6M/6M/6A/7A/7**Zdvihový objem** **cm3**21432143214329872987**Max. výkon****kW/k**100/136125/170150/204170/231170/231 **pri ot/min**2800-46003000-4200420038003800**Max. krútiaci moment****Nm**360400500540540 **pri ot/min**1600-26001400-28001600-18001600-24001600-2400**Dĺžka x šírka x výška****mm**4 895 x 1 854 x 1 471 **Rázvor****mm**2 874 **Batožinový priestor****l**695/1950 **Zrýchlenie 0-100 km/h****s**10,98,87,87,27,5**Maximálna rýchlosť****km/h**205218232240235**Kombinovaná spotreba****l/100 km**5,85,75,77,07,6**Emisie CO2****g/km**152150150185200 \* elektronicky limitovaná

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.