JAZDA: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

Mazda CX-7 sa v rámci faceliftu dočkala dlho očakávaného turbodieselu. Ide o štvorvalec s objemom 2,2 litra, ktorý vďaka systému SCR spĺňa emisnú normu Euro 5.
Vydané, zverejnil
Na cesty orientované SUV Mazda CX-7 sa u nás začalo predávať v roku 2007. Keďže ho poháňal jediný, síce výkonný (191 kW/260 k), ale pomerne smädný prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.3i DISI, neboli predajné úspechy nijako závratné. Po dvoch rokoch prichádza ruka v ruke s modernizáciou vytúžený turbodiesel 2.2 MZR-CD, predstavený prvýkrát v Mazde 6. Pre potreby veľkej CX-7 bola použitá najsilnejšia verzia s krútiacim momentom 400 Nm. Výkon bol však znížený zo 136 kW (185 k) na 127 kW (173 k) a pre emisnú normu Euro 5 ho konštruktéri vybavili aj systémom selektívnej katalytickej redukcie SCR (podrobnejšie pozri Pod lupou). V súvislosti s inštaláciou novej pohonnej jednotky dostala Mazda elektrohydraulické riadenie (benzínová má hydraulické), ktoré si však zachovalo presne toľko citu i presnosti, aby nedevalvovalo vynikajúce jazdné vlastnosti Mazdy CX-7.
Tlmiacim materiálom sa naozaj nešetrilo, takže motor je intenzívnejšie počuť iba pri plnej akcelerácii nad 3 500 ot./min. Pri rýchlosti 130 km/h, keď motor točí na šestku 2 300 otáčok, o ňom skrátka neviete. Silnou stránkou štvorvalca s reťazovými rozvodmi je spotreba, 300 km po diaľniciach i bežných cestách sme zvládli s priemerom 7,1 l nafty na 100 km, čo nie je na 1,9 tony ťažké auto zlý výsledok. Nádrž na 69 l potom zaručuje dojazd skoro tisíc kilometrov. Avšak rovnako ako v Mazde 6, aj tu trpí 2.2 MZR-CD citeľným turboefektom, ťahať začne až od 2 000 ot./min. Vysokozdvihová koncepcia agregátu (vŕtanie x zdvih 86,0 x 94,0 mm) má taktiež za následok menšiu chuť po vysokých otáčkach. V porovnaní so šestkou sme tak zlepšenie zaznamenali len v oblasti zníženia vibrácií. Ťažší turbodiesel si vyžiadal odlišné nastavenie podvozka (vrátane zavesenia) i pruženia (aj s 19“ diskami kolies je však stále pomerne komfortné). Z technických inovácií v CX-7 menujme ešte tuhšiu karosériu, systém sledovania mŕtveho uhla vo vonkajších spätných zrkadlách, alebo monitorovanie tlaku v pneumatikách. Pri pohľade na prednú časť zaujme jej nové stvárnenie v štýle Mazdy 3, zušľachtenia sa však dočkala aj palubná doska poskladaná z kvalitnejších materiálov, používajúca však rovnako malý farebný displej navigačného systému, akým disponuje aj menšia trojka. Text: Michal Štengl Foto: archív Technické údajeVerzia 2.2 MZR-CDMotor radový/4Zdvihový objemcm32 184VýkonkW (k)127pri otáčkachot./min.3 500Krútiaci momentNm400pri otáčkachot./min.2 000Prevodovka/počet stupňov manuálna/6Prevádzková/celková hmotnosťkg1 800/2 430Dĺžka x šírka x výškamm4 700 x 1 870 x 1 645Rázvormm2 750Objem batožinového priestorul455/1 348Pneumatiky 235/60 R 18Objem palivovej nádržel69Maximálna rýchlosť km/h200Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs11,3Spotreba palival/100 km6,6/9,1/7,5Základná cena€ (Sk)28 990 (873 353 Sk)

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.