Jazda: Renault Fluence

Renault sa rozhodol posilniť status svojho kompaktného sedanu a tak posiela do boja nový model Fluence.
Vydané, zverejnil
Nový Renault Mégane ešte ani poriadne nebol na svete a už sa hovorilo o tom, že bude mať o jednu karosársku verziu menej. Obeťou sa stal práve sedan, ktorý francúzska automobilka vyčlenila ako model Fluence. Klasická štvordverová karoséria je populárna predovšetkým na východných trhoch, pre ktoré je novinka určená predovšetkým. Pri návrhu vonkajších tvarov i techniky sa Francúzi veľmi nenadreli. V Kórei totiž Fluence môžete stretnúť s označením Samsung SM3. Konštrukcia podvozka je hybridom z rodiny Mégane a modelov Nissanu, ktoré sa do Európy nedovážajú. S rázvorom 2 702 mm sa nový Renault stavia na hranicu kompaktov a nižšej strednej triedy. Zaujímavým údajom je určite batožinový priestor s objemom 530 litrov. Pohonné jednotky taktiež pochádzajú z koncernového katalógu. Benzínovú ponuku tvorí u nás len agregát 1.6 16v, silnejší dvojliter (103 kW/140 k) sa na Slovensku ponúkať nebude. Pre fanúšikov nafty sú pripravené dve výkonové verzie známeho motora 1.5 dCi. Štandardné päť- alebo šesťstupňové (silnejší diesel) manuálne prevodovky sa dajú nahradiť automatizovanými. Pre benzínový agregát je pripravený štvorstupňový automat klasickej konštrukcie, silnejší diesel dostane od roku 2011 novú dvojspojkovú robotizovanú prevodovku EDC. Interiér modelu Fluence bol prevzatý z aktuálnej generácie Renaultu Mégane. Je spracovaný kvalitne a v lepšie vybavených verziách s koženými sedadlami a imitáciou dreva pôsobí aj vcelku hodnotne. Rýchlomer je na rozdiel od darcu orgánov klasický analógový a nechýba ani možnosť vstavanej navigácie TomTom. Na prvé zoznámenie sme dostali do rúk benzínový motor 1.6 a silnejší diesel. Fluence zaujme predovšetkým komfortne naladeným a dobre utlmeným podvozkom. V pobrežných zákrutách okolo tureckého Izmiru sa síce nechal aj vcelku slušne vyzvŕtať, no nie je to jeho šálka kávy. Podvozok je síce stabilný, no niektoré reakcie nás prekvapili. Oba agregáty sa starajú o priemernú dynamiku, benzínový štvorvalec sa nám zdal trochu hlučný. Fluence dorazí na náš trh vo februári 2010, základná cena by mala byť pod hranicou 11 000 €. Text: Martin Ruisl Foto: Renault Technické údaje**Typ motora** **1.6 16V****1.5 dCi 85****1.5 dCi 105****Motor/počet valcov** R/4R/4R/4**Zdvihový objem**cm31 5981 4611 461**Max. výkon**kW/k81/11063/8678/106 pri ot/min6 0003 7504 000**Max. krútiaci moment**Nm pri ot/min151200240 pri ot/min4 2501 7502 000**Dĺžka x šírka x výška**mm4 618 x 1 809 x 1 479**Rázvor**mm2 702**Batožinový priestor**l530**Zrýchlenie 0-100 km/h**s11,713,410,4**Maximálna rýchlosť**km/h185175185**Kombinovaná spotreba**l/100 km6,54,54,5**Emisie CO2**g/km155119119

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.