Hyundai-Kia prechádza na priame vstrekovanie

Koncern Hyundai-Kia dokončil vývoj rodiny agregátov Theta II s priamym vstrekovaním benzínu.
Vydané, zverejnil
Agregáty Theta II pracujú s priamym vstrekovaním benzínu pod tlakom 150 barov, ktoré je riadené elektronicky. Systém tak na základe rôznych informácii môže zvoliť optimálne množstvo paliva, dĺžku vstreku a jeho intervalové rozdelenie v rámci jedného cyklu. Motory Hyundai-Kia pracujú s dvojfázovým vstrekovaním, ktoré pomáha znižovať emisie predovšetkým pri studenom motore (až o 25 %). Priame vstrekovanie prináša tiež lepšiu dynamiku a spotrebu. Podľa prepočtov automobilky má ich motor s priamym vstrekom o 7 – 12 % viac krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok. Pritom spotreba je o 10 % nižšia. Okrem priameho vstrekovania prinášajú motory Theta II trojstupňové variabilné nasávanie a duálne priebežné variabilné časovanie ventilov DCVVT (násavanie aj výfuk) s ventilovým rozvodom poháňaným reťazou. Agregát je tiež ľahší (blok, kľukový hriadeľ, katalyzátor) a má tiež zredukované vnútorné trecie sily. Prvou lastovičkou nového radu je štvorvalec 2.4 s výkonom 201 k (kórejská verzia). Do modelov určených pre domáci trh sa začne montovať už v budúcom roku, do Európy dorazí v roku 2011. Do jednotlivých modelov sa budú nové motory zavádzať v rámci generačných výmien či faceliftov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.