Ostrá Honda HSV-010 GT

Japonská automobilka síce škrtla z programu nástupcu modelu NSX, no fanúšikov sa aj tak rozhodla dráždiť.
Vydané, zverejnil
Nie len im však pri pohľade na tvary modelu HSV-010 GT ostanú oči pre plač. Tento exkluzívny kúsok je totiž rezervovaný len na pretekové okruhy. Auto vzniklo pre seriál Super GT, kde Honda dosiaľ bojovala práve s modifikovaným modelom NSX. Zmeny technických predpisov však ukončili kariéru vozidla s motorom pred zadnou nápravou. Od roku 2010 môžu mať autá špecifikácie GT500 motor len vpredu. Honda tak oživila trosky konceptu druhej generácie NSX a postavila tento exkluzívny špeciál, na ktorý však od usporiadateľa seriálu potrebuje výnimku z pravidiel. Karbónová konštrukcia s rázvorom 2,7 metra váži predpismi stanovených minimálnych 1 100 kg. Poháňa ju vpredu pozdĺžne uložený atmosférický osemvalec HR10EG s objemom 3,4 litra. Jeho výkon prekračuje hranicu 500 koní. V pretekovom špeciále je samozrejmosťou mazanie so suchou kľukovou skriňou. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná s radením pod volantom, firma Ricardo ju dodáva pre všetky vozidlá homologizované ako GT500. Kolesá sú zavesené nezávisle na dvojitých priečnych ramenách. Ostrý štart pre Hondu HSV-010 GT je naplánovaný na koniec marca, kedy sa začína sezóna Super GT.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.