Škoda Fabia a Roomster prichádzajú s novou tvárou

Pre všetkých, ktorí nedočkavo vyzerajú príchod osviežených tvarov najpredávanejšieho automobilu na našom trhu, máme dobrú správu!
Vydané, zverejnil
Škoda Fabia a Roomster si s týmto výzorom odkrútili svoje kilometre na cestách a nebolo ich málo. Preto prišiel čas na osvieženie tvarov a na novú techniku, čo je ešte podstatnejší moment tejto kozmetickej zmeny. Slovo kozmetická je úplne namieste. Zvonku sa toho veľa nezmenilo. Omladený vzhľad vozidiel Fabia (karosárske verzie hatchback, kombi aj Scout) a Roomster podčiarkuje nová mriežka chladiča a trojrozmerne tvarované svetlomety, ktoré sa podstatne rozšírili a vizuálne zdôrazňujú horizontálnu líniu automobilu a opticky celé vozidlo rozširujú, čo mu vizuálne pridá na cestnej stabilite. Zvýšením dynamického vzhľadu prednej časti umocňuje Fabia svoju eleganciu a Roomster naďalej zaujme svojím výrazným výzorom. Oveľa podstatnejšie zmeny sa však udiali pod prednou kapotou. Fabia potrebovala nové motorizácie ako soľ, veď práve v tejto oblasti na svojich konkurentov strácala. Svoju premiéru budú mať moderné, väčšinou prepĺňané motory. Celkovo je k dispozícii päť benzínových a tri naftové motory. Výkonové spektrum benzínových agregátov siaha v prípade modelového radu od Fabia 44 kW až do 77 kW, v prípade modelového radu Roomster od 51 kW do 77 kW. Všetky pohonné jednotky dodávané do krajín EÚ spĺňajú normu EU 5, ponúkajú nízku spotrebu a tým aj mimoriadne nízke emisie CO2. Novinkou je aj dvojspojková prevodovkou DSG, ktorá pracuje so siedmimi prevodovými stupňami a v spolupráci s novým benzínovým motorom 1.2 TSI s výkonom 77 kW dosahuje spotrebu 5,3 litra na 100 km. Štvorvalcový motor TSI je k dispozícii vo dvoch výkonových stupňoch – 63 kW a 77 kW. Obidve výkonové verzie budú k dispozícii aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Naftové motory pokryjú z objemu 1,6 litra výkonnostné spektrum od 55 kW do 77 kW. Všetky naftové motory dostali filter pevných častíc. Medzi najdôležitejšie zmeny patrí prechod od starého systému čerpadlo-tryska na vysokotlakové vstrekovanie pomocou systému Common Rail, ktorý dosahuje vstrekovacie tlaky až 1 600 bar a rýchla reakcia piezo-vstrekovačov umožňujúca vykonať až päť vstrekov v jednom takte. Automobily tak ponúknu citeľne pokojnejší chod motora, zníženie emisií škodlivín a kombinovanú spotrebu nepresahujúcu 4,2 litra na 100 km. Paleta motorizácií: Benzínové motory 1,2 HTP/44 kW (60 k) 1,2 12V HTP/51 kW (70 k) 1,4 16V/63 kW (86 k) 1,2 TSI/63 kW (86 k) 1,2 TSI/77 kW (105 k) Naftové motory 1,2 a 1,6 TDI CR DPF/55 kW (75 k) 1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k) 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k) Pokiaľ sa na novú Fabiu či Roomster chcete pozrieť naživo, odporúčame buď cestu do Ženevy, alebo si počkať na bratislavský autosalón, kde bude patriť medzi najväčšie lákadlá.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.