Jazda Fiat Dobló

Nové modely s prostredia koncernu Fiat sú v ostatnom čase vzácnosťou. Prvou lastovičkou roka 2010 je malá dodávka Dobló.
Vydané, zverejnil
Segmentu univerzálnych rodinných automobilov dominujú predovšetkým francúzske automobilky. Nové Dobló stojí proti silnej konkurencií Citroënu Berlingo, Peugeotu Partner, Renaultu Kangoo ale tiež Volkswagenu Caddy, Fordu Transit/Tourneo Connect či modelu Opel Combo. Ich spoločným znakom je škatuľovitá stavba karosérie s cieľom maximalizovať vnútorný priestor. Vizuálne však Dobló pôsobí užšie a vyššie ako konkurencia. Fiat ponúka Dobló v úžitkovej i osobnej verzii. Pri dodávke sa dajú kombinovať dva rázvory (2 755 mm a 3 105 mm) a dve výšky strechy (rozdiel 245 mm). Od toho sa odvíja objem nákladového priestoru medzi 3,4 a 4,2 m3. Ešte niekoľko m3 sa dá pridať, ak sa majiteľ rozhodne pre preklopnú mrežu. Tá vytvorí klietku okolo vodiča a miesto spolujazdca sa stane súčasťou priestoru pre náklad. Fiat pre Dobló navrhol novú zadnú nápravu Bi-Link, ktorá je priestorovo mimoriadne nenáročná a pomerne robustná. Dobló tak ponúka medzi podbehmi vzadu až 1 230 mm. Okrem toho je dodávka šampiónom aj v disciplíne užitočné zaťaženie. Maximum môže byť až 1 tona, k čomu sa konkurencia len sťažka približuje. Na výber sú bočné posuvné dvere vpravo i vľavo, zadné dvere krídlové alebo výklopné a navyše ešte s možnosťou presklenia alebo zaplechovania. Komu by žiadna takáto kombinácia nevyhovovala, tomu Fiat ponúkne Dobló ako podvozok s možnosťou individuálnej nadstavby. Osobná verzia nesie označenie Panorama. K dispozícii je s piatimi alebo siedmimi sedadlami, vždy však s kratším rázvorom. K dispoícii však časom bude aj zvýšená presklená strecha. Oproti úžitkovej verzií prináša Panorama bohatšiu výbavu a celkovo komfortnejšie prostredie pre posádku. Rozdiel je aj v technike, pretože osobná verzia sa dodáva so stabilizátorom aj na zadnej náprave, čo sa pozitívne prejavuje na jazdných vlastnostiach. Druhý rad sedadiel je v tomto prípade asymetricky delená lavica, tretí rad tvorí samostatná dvojica. Pri päťmiestnej konfigurácii je batožinový priestor 790 litrov, maximum je až 3 200 litrov. Ponuka motorov obsahuje jediný benzínový štvorvalec 1.4 s výkonom 70 kW/95 k. Tento sa stane základom aj pre verziu Natural Power poháňanú zemným plynom. Ťažiskom ponuky sú naftové motory. Základom je agregát 1.3 (66 kW/90 k), asi najpopulárnejšou voľbou bude stredný diesel 1.6 (77 kW/105 k), špičkou je dvojliter (99 kW/135 k). Všetky agregáty sa dajú objednať so štart-stop systémom, 1.6 MTJ a 2.0 MTJ sa kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ostatné majú o stupeň menej. Prvé osobné stretnutie sme absolvovali v Ledniciach na Morave. Prvý dojem po nasadnutí do auta je priestor. Kabína je vzdušná, trochu sa nám však nepáčila pozícia sedenia. Predné sedadlá sú pomerne blízko stredu vozidla a tak je pravé koleno vodiča natlačené na stredový panel. Na krátku zoznamovaciu jazdu sme zvolili motor 1.6 MTJ v osobnej verzií Panorama. Táto kombinácia je veľmi vyvážená a považujeme ju za ideál. Naladenie podvozka je dobrým kompromisom medzi jazdnými vlastnosťami a komfortom. Subjektívne sa nám však zdalo, že Berlingo so širším rozchodom zadnej nápravy (+ 24 mm) pri porovnateľnej výške sedí o chlp lepšie. Prvoradá je pri jazdných vlastnostiach bezpečnosť a tú má Dobló dobre zvládnutú. Text: Martin Ruisl Foto: Fiat

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.