J.D. Power: Mazda a BMW víťazmi ankety spokojnosti

J.D. Power Report 2010, anketa spokojnosti zákazníkov sa tentokrát zamerala na najväčší európsky trh – Nemecko. Medzi dvojročnými vozidlami zvíťazili vo svojich kategóriách Mazda 3 a BMW X5.
Vydané, zverejnil
Štúdia americkej agentúry J.D. Power položila pomocou online interview otázky 16 330 vodičom, ktorí so svojimi dvojročnými vozidlami najazdili približne 34 000 kilometrov. Meranie spokojnosti prebiehalo pomocou 4 hlavných okruhov: kvalita/spoľahlivosť, atraktívnosť, servis a náklady na údržbu. Zozbierané boli reprezentatívne výpovede o celkovo 102 modeloch od 25 výrobcov. **V kategórii „terénne vozidlá“** boli opýtaní najviac potešení službou prémiového SAV (Sports Activity Vehicle) BMW X5, ktorý prešiel minulý rok faceliftom. Dosiahol najvyššiu hodnotu spokojnosti spomedzi viac ako 100 modelov zohľadnených v tohtoročnej analýze. Pred dvoma rokmi na tomto trhu zvíťazil jeho menší súrodenec, model X3. Vo Vehicle Ownership Satisfaction Study (VOSS) 2010 sa **v kategórii nižšia stredná trieda** umiestnila na prvom mieste japonská stálica Mazda 3, keď dokázala poraziť 24 súperov. Svojimi kvalitami si pritiahla hodnotenie 85,6 percenta, a predstihla tak Mercedes-Benz triedy A s 84,8 percentami, ako i tretí Hyundai i30 s okrúhlymi 84 %. Mazda zároveň získala 83,1 percent v celkovom hodnotení spokojnosti značiek, ktoré ju posunulo na zemiakové štvrté miesto. J.D. Power and Associates patria k vedúcim spoločnostiam pre prieskum trhu na celom svete. Tento renomovaný inštitút analyzuje viacerými štúdiami spokojnosť zákazníkov – vodičov na najdôležitejších medzinárodných automobilových trhoch. V Nemecku sa vyhotovuje ročná štúdia o spokojnosti od roku 2002.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.