Nové Volvo V60

Krátko po štarte karosárskej verzie sedan predstavuje Volvo štýlové kombi.
Vydané, zverejnil
Heslo „najdynamickejšie Volvo všetkých čias“ sa prenáša aj na najnovší kombi model. Snaží sa pohnevať si nemeckú konkurenciu ladnými krivkami, vyváženou stavbou tela a atletickým poňatím zadných partií tak, ako to zvyknú robievať tzv. sportskombi. Pri pohľade na zmenenú líniu začínajúcu B stĺpikom a končiacu úzkym zadným „oblokom“ vynikne predovšetkým šípovitosť zakončenia celého preskleného pásu okien. Stena piatych dverí sa spolu s vykrojenými svetlometmi výrazne ponáša na už existujúce modely. Stefan Sällqvist, vedúci dizajnu šasi k tomu dodáva: „Posunuli sme karosériu do hraníc, ktoré sme predtým nikdy nemali na dosah.“ Na prednej „tvári“ nie je rozdiel medzi sedanom a kombi nijako badateľný. Technicky sa okrem „kombi dizajnu“ zmenil iba spodný rám a naladenie tlmičov, ktoré sú o čosi mäkšie a tým i lepšie pripravené znášať rozbité povrchy (nielen) našich vozoviek. Na praktickú nôtu hrá v interiéri najmä množstvo odkladacích priečinkov, ako aj zadné sedadlá delené v pomere 40/20/40, ktorým sa pri prevážaní kobercov, tyčí, či trebárs potrubia pokloní aj predné sedadlo sklopné do roviny. Opierky hláv sa zasúvajú elektricky, viac miesta pribudlo za uchytením kolies a pod podlahou. Batožinový priestor narástol z 380 l v S60 na 430 litrov pre kombi. K dispozícii je celá bojová flotila bezpečnostných systémov tak ako pri sedane, vrátane najnovšieho rozpoznávania chodcov, kombinovaného tak s výstražným upozornením, ako i aktívnym brzdením. Do rýchlosti 35 km/h je schopný zrážke zabrániť, vo vyšších rýchlostiach aspoň výrazne zníži jej následky. K štandardnej výbave si môže potenciálny zákazník pridať systém „Štyroch C“, čiže Continuously Controlled Chassis Concept, upravujúci jazdnú charakteristiku pruženia, teraz nastavený pre vyšší komfort i ovládateľnosť. K dispozícii je i DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) pribrzďujúci pri prechádzaní zákrutou vnútorné koleso, a distribuujúci výkon na to vonkajšie ako samosvorný diferenciál. Objednať sa dá pohon všetkých kolies AWD s upraveným softwarom a prvýkrát v kombi Volvo aj vylepšená kontrola stability, schopná zasiahnuť v krízových situáciách oveľa skôr ako doteraz. Vylepšené i úplne nové pohonné agregáty sa budú dodávať v súlade s „eskovou šesťdesiatkou“, ich bližšie rozlíšenie ukazuje tabuľka. V ponuke tak budú štvorvalce, päťvalce, ako i jeden šesťvalec. Na pomoc príde i ekologická naftová verzia 1.6 D DRIVe. S jej pomocou tak bude v ponuke 5 benzínových a tri naftové motory, kombinované s manuálnou šesťstupňovou, alebo automatickou prevodovkou Powershift s rovnakým počtom prevodových stupňov. Nové Volvo V60ModelObjem/Počet valcovVýkon**V60 T6****3,0 l /6 v rade****222 kW (304 k)****V60 2.0T GTDi****2,0 l /4 v rade****148 kW (203 k)****V60 T5****2,0 l /4 v rade****176 kW (240 k)****V60 T4 GTDi****1,6 l /4 v rade** **132 kW (180 k)****V60 T3 GTDi****1,6 l /4 v rade****110 kW (150 k)****V60 D5****2,4 l /5 v rade****150 kW (205 k)****V60 D3****2,0 l /5 v rade****119 kW (163 k)****V60 1.6 D DRIVe****1,6 l /4 v rade****84 kW (115 k)**

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.