Suzuki Ignis 1.3 4×4: Kamzík

Suzuki Ignis sa stále vyrába, napriek tomu sa na trhu jazdených vozidiel objavujú jeho prvé exempláre. Toto mestské autíčko dokáže najmä vo verzii s pohonom všetkých kolies v ľahkom teréne veru poriadne prekvapiť.
Vydané, zverejnil
Naraziť na jazdený Ignis v autobazáre nie je napriek jeho mladému veku až takou raritou, nájsť však verziu s pohonom všetkých štyroch kolies a benzínovým motorom s objemom 1,3 litra je už pekný úlovok. Štvorkolky sa totiž na našom trhu najprv kombinovali výlučne s väčším motorom 1.5i. Neváhali sme preto a hneď ako sme na jednatrojku s pohonom 4×4 narazili, naskočili sme do nej a vyskúšali, v akom stave je po najazdení viac než 70 000 km. Naše auto bolo z roku 2005 a na jeho cenovke svietila optimistická cena 270 000 Sk. Podľa interiéru by ste tomuto Ignisu vek hádali len ťažko. Plasty sú síce tvrdé a pôsobia veľmi lacným dojmom, v najlepšom svetle sa tu však prejavila ich nenáročnosť na údržbu a takmer nulové opotrebenie. Tvrdé sedadlá neboli vysedené, ale na pohodlné cestovanie na dlhšie vzdialenosti v nich zabudnite. Tie zadné sú tiež tvrdé ako trestná lavica, no vzhľadom na určenie auta im to nezazlievame. Čo nás však otravovalo, boli neustále vŕzgajúce plasty v celom interiéri. Podobným problémom trpia havarované autá, náš Ignis sa však tváril ako nehavarované vozidlo. Páka manuálnej prevodovky mala namiesto hlavice imitáciu lebky, čo svedčí o neochvejnej túžbe predchádzajúceho majiteľa odlíšiť sa za každú cenu. Túto jeho ambíciu prezrádza aj prídavný ochranný rám pred predným nárazníkom. V skutočnosti ide len o estetický doplnok, ktorý pri ľahkej nehode napácha na vlastnom aute väčšie škody, ako keby tam nebol. Motor s výkonom 69 kW (94 k) prepožičiava autu priemerné dynamické schopnosti. Svoje si totiž z výkonu zoberú trecie odpory systému pohonu všetkých kolies a koniec koncov aj vyššia pohotovostná hmotnosť auta. Výsledkom je tak aj vyššia spotreba benzínu, ktorá vytvára v kombinácii s malou palivovou nádržou (41 litrov) nebezpečne malý dojazd. Útechou vám môže byť, že verzia s motorom 1.5i má dojazd ešte menší. Každopádne, motor bol stále v dobrom stave a nič nenasvedčovalo tomu, že by sa to malo v krátkom čase zmeniť k horšiemu. Podvozok už bol mierne hlučnejší, ale stále v norme. Žiadne veľké vôle sme v ňom nezaznamenali. To isté platí aj o samotnom pohone všetkých kolies. Skrátka, testované auto bolo aj po takmer troch rokoch prevádzky stále fit. Text: Václav Lipavský Foto: autor **Plusy** \+ dobrá trakcia \+ vnútorný priestor \+ spoľahlivosť **Mínusy** \- vŕzgajúce plasty v interiéri \- spotreba verzií s pohonom 4×4 \- malý dojazd **Časté poruchy** Korózia výfukového potrubia, úniky oleja z motora a prevodovky, poruchy elektrickej sústavy, poruchy dobíjania, predčasne opotrebované spojkové obloženie, vôle v horných uloženiach predných tlmičov. **Naše odporúčanie** Pokiaľ hľadáte malú obratnú štvorkolku, máte na výber len z dvoch benzínových motorov, konkrétne jednatrojku s výkonom 69 kW (94 k), alebo o niečo výkonnejšiu jednapäťku (73 kW/99 k). V reálnej premávke sa dynamicky veľmi nelíšia, preto si zvážte, či je pre vás výhodnejšia úspora 0,5 l/100 km, alebo o 4 kW viac výkonu. Najúspornejším je naftový motor s objemom 1,25 litra, ten sa však kombinuje len s pohonom predných kolies. Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.