Lancia Musa 1.9 JTDm: Nákupy s noblesou

Talianska móda je synonymom štýlovosti nie len v obliekaní, ale aj v oblasti motorizmu. Asi najvýraznejšie tento pojem vystihuje značka Lancia. My sme vyskúšali jej nedávno faceliftovaný malý van Musa.
Vydané, zverejnil
Automobily značky Lancia nepatria k bežným zjavom na našich cestách. Čiastočne to súvisí aj s tým, že sa u nás niekoľko rokov oficiálne nepredávali. Časy sa však zmenili a luxusná divízia koncernu Fiat sa už pokúša osloviť aj slovenských zákazníkov či predovšetkým zákazníčky. Dizajn malého vanu Musa je podobne ako pri ostatných produktoch značky Lancia dosť svojský. Komu sa jej štýlová elegancia nepáči, môže si vybrať napríklad sesterský model Fiat Idea. Ten sa síce u nás nepredáva, to ale v zjednotenej Európe nie je prekážkou. V Muse ste však neprehliadnuteľní, vykrútených krkov sme počas testovacích výletov zažili naozaj požehnane. Žiaľ, hlavou sa poriadne nakrúti aj posádka, lebo spätné zrkadielka plnia viac estetickú ako praktickú funkciu. Interiér našej Musy bol ladený v odtieňoch hnedej, čo nie vždy vyznie dobre. V tomto prípade sa však vydaril. Lancia zvolila mäkšie plasty, takže prvý dojem z prístrojovej dosky je príjemný. Detaily by si však zaslúžili aj o čosi lepšie spracovanie. Typickou črtou južanských vanov sú centrálne umiestnené prístroje. V Lancii nám prekážalo, že nie sú viac natočené na vodiča. Na displej palubného počítača tak najlepšie uvidí svokra zo zadného sedadla a ideálne otáčky vám sprostredkuje v pravidelných intervaloch spolujazdec. Prístroje navyše nie sú dobre zatienené, takže slnko prenikajúce cez panoramatickú strechu zhoršuje ich čitateľnosť. Sedadlá sú mäkšie, čo nie je práve najlepšie na dlhé cesty. Ich ďalším mínusom je takmer nulové bočné vedenie. Musa sa navyše v zákrutách vcelku ochotne nakláňa a vtedy si musíte strážiť zadné partie pred vykĺznutím. Priestorová ponuka v zadnom rade je pomerne slušná, asymetricky delené sedadlá sa navyše dajú posúvať a sklon operadla je tiež variabilný. Tým sa ovplyvňuje aj veľkosť batožinového priestoru, ktorý nepatrí k najväčším. Objem mu môžete pridať vyklopením zadných sedadiel. Manipuláciu s nimi však odporúčame prenechať silnejším jedincom. Podvozok Musy je podľa očakávania z tých komfortnejších. Jeho stabilita je vcelku dobrá, no pomerne úzky van má vyššie položené ťažisko, takže náklonom sa nevyhnete. Jazdné vlastnosti sú však čitateľné a bezpečné. Riadenie je pomerne dobré, aj keď športovci nadšení nebudú. Nechýba tradičný dvojstupňový posilňovač s mestským režimom. V tomto prípade musíme jeho nastavenie pochváliť, nie je tradične príliš mäkké. Uznanie si zaslúži aj presnosť radenia, ktorá je veľmi slušná. Testovanú Musu poháňal starší a nie veľmi kultúrny štvorvalec 1.9 JTDm 8v s výkonom 74 kW (100 k). Lancia však medzičasom, bez varovania a na naše prekvapenie, nahradila tento agregát modernejším 1.6 JTDm s vyšším výkonom. Prednosťou našej motorizácie bol veľký objem, takže motor, hoci nie je veľmi ochotný, nemal s autom veľa práce a hodnota spotreby bola mimoriadne priaznivá aj napriek päťstupňovej prevodovke. Text: Martin Ruisl Foto: PANER (2) a Peter Michalec **HODNOTENIE: \* \* \*** **Plusy** Variabilita interiéru, spotreba, dobrá prevodovka, komfortný podvozok. **Mínusy** Hluk motora a podvozka, komplikovaná manipulácia so sedadlami, malé spätné zrkadlá, kvalita spracovania. Technické údaje**Motor****naftový 1.9 R4**Zdvihový objem1910 cm3Výkon74 kW/100 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment260 Nm pri 1750 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4035x1698x1660 mmRázvor2508 mmBatožinový priestor390/1488 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť179 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,5 sSpotreba počas testu5,2 l/100 kmEmisie CO2137 g/km**Cena**Základná cena verzieuž sa nepredáva

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.