Jazdený Renault Scénic RX4 2.0 16V: Obojživelník

Renault Scénic patrí medzi najznámejšie kompaktné veľkopriestorové vozidlá na trhu. O jeho terénnej verzii označenej RX4 to už tak celkom neplatí. Vyskúšali sme jej benzínový variant.
Vydané, zverejnil
Oplastovaný Scénic s väčšou svetlou výškou je na našich cestách skôr výnimkou ako pravidlom. Takto upravená verzia označená RX4 sa totiž na trhu objavila až v roku 2000 a vzhľadom na jej vyššiu cenu sa z nej nepredalo veľké množstvo. V autobazároch sa objavuje rovnako sporadicky, nám sa však jeden exemplár dostal do rúk. Z výrobného pásu zišiel v roku 2002, pod kapotou mal benzínový štvorvalec 2.0 16V s výkonom 100 kW (136 k) a do tohto roka stihol najazdiť 43 000 km. Nízky počet najazdených kilometrov dával tušiť dobrý technický stav auta, čo potvrdil aj veľmi zachovalý zovňajšok. Poškrabané neboli dokonca ani vonkajšie ochranné plasty. V slušnom stave bol aj interiér, vrátane venca volantu a hlavice radiacej páky, takže proklamovaný počet kilometrov možno nebol ďaleko od reality. Počas jazdy interiér nevŕzgal, čo taktiež prezrádzalo dobrú tuhosť karosérie, ktorá nebola unavená veľkými najazdenými kilometrami. Sedadlá boli veľmi pohodlné, tie zadné by však mohli byť o niečo väčšie. V našom aute boli čalúnené odolným textilom a stále vyzerali dobre. Čalúnenie nebolo opotrebované ani nikde mechanicky poškodené. Dobre sa so samostatnými zadnými sedadlami manipulovalo, hoci nasadiť ich späť do koľajničiek dá, vzhľadom na ich značnú hmotnosť, poriadne zabrať. Po ich vybratí zväčšíte batožinový priestor zo základných 410 až na 1800 litrov. Benzínový motor bol tichý a prekvapivo dobre ťahal už z nízkych otáčok. Páka päťstupňovej manuálnej prevodovky kládla pomerne veľké odpory a bolo sa do nej treba pri každom radení poriadne zaprieť. Spoľahlivo fungoval aj systém pohonu všetkých kolies. Pri verziách RX4 nesmiete pri pomalej jazde počuť žiadne cvakanie, v opačnom prípade je poškodená viskózna spojka prenášajúca časť krútiaceho momentu na zadné kolesá. Achilovou pätou benzínového Renaultu Scénic RX4 je pochopiteľne jeho spotreba. Benzínový motor má už z princípu vyššiu spotrebu ako turbodiesel, v tomto prípade si navyše musí poradiť s veľkou čelnou plochou a pasívnymi odpormi systému pohonu všetkých kolies. Napriek tomu s týmto autom dokážete jazdiť prekvapivo úsporne a pri rozumnom využívaní jeho potenciálu dosiahnete spotrebu približne 9 l/100 km. Text: Václav Lipavský Foto: Peter Michalec **Plusy** \+ variabilný vnútorný priestor \+ dobrá priechodnosť \+ pružný benzínový motor **Mínusy** \- priemerná kvalita dielenského spracovania \- spotreba benzínového motora \- pomerne malé sedadlá **Časté poruchy** Vôle v uchytení zadných tlmičov verzie RX4, poškodená viskózna spojka verzie RX4, poruchové zapaľovacie cievky motora 2.0 16V, úniky oleja z prevodovky, úniky oleja z motora okolo ľavej polosi, netesnosti vodného čerpadla, predčasne opotrebované ložiská zadných kolies, vôle v zavesení predných kolies. **Naše odporúčanie** Pre terénnu verziu RX4 je veľmi dobrou voľbou naftový motor 1.9 dCi. Má nízku spotrebu a veľký krútiaci moment vhodný pre jazdu v kopcovitom teréne. Zlý však nie je ani benzínový agregát. Je tichý a dokáže potiahnuť už z nízkych otáčok. Problémom je len jeho vyššia spotreba paliva. Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.