MP3 v aute: Neobvyklá samozrejmosť

Kým svetu vládnu miniatúrne pamäťové karty, USB kľúče a malé MP3 prehrávače (všetko s pomerne vysokou kapacitou a za veľmi málo peňazí), väčšina aj tých najnovších automobilov ponúka spravidla iba CD prehrávač
Vydané, zverejnil
Predstava, že si dobre situovaný biznismen vo svojej limuzíne bude prácne meniť CD disky v prehrávači kým vedľa neho bude sedieť jeho potomok vo vrecku so 160 GB iPod-om (na ktorý sa zmestí zhruba toľko hudby, čo na vyše 2 500 CD) je, priznajme si, mierne komická. Bohužiaľ, nie nereálna. Pritom aj taká „vychytávka“ ako spomínaný iPod je lacnejšia, ako samotný CD prehrávač s meničom. Riešení, ako pripojiť samostatné multimediálne zariadenia k audio systému v automobile, je niekoľko. To najjednoduchšie, najbežnejšie a tým pádom pravdepodobne aj najlepšie sa skrýva pod tromi písmenkami – USB. **Pripojenie USB (Universal Serial Bus – Univerzálna sériová zbernica) sa prvýkrát objavilo v minulom desaťročí** a za trinásť rokov svojej existencie si vydobylo suverénne postavenie na poli prepájania rôznych zariadení s počítačmi či medzi sebou. V jeho prospech hovorí najmä veľká univerzálnosť a pomerne slušná rýchlosť toku dát. To umožňuje prehrávanie hudby (ale aj videa) priamo z takéhoto zariadenia. Spolu s obrovským pádom cien pevných „flash“ pamätí sa tak USB kľúč dostal z pozície exkluzívneho doplnku technicky orientovaných a solventných užívateľov na úroveň bežného zariadenia, ktoré kdekto nosí na kľúčenke či po vreckách. Cena? Pár stovák. Kapacita? Rádovo gigabajty. Veľkosť? Menšia ako zapaľovač. Spoľahlivosť? V porovnaní s CD oveľa, oveľa väčšia. Za pozitívny prístup k moderným technológiám možno pochváliť juhokórejské automobily Kia a Hyundai, ktoré vo svojich najnovších modeloch ponúkajú USB vstup ako štandardnú súčasť výbavy. Pripojenie tohto typu možno nájsť aj v modeloch BMW a za príplatok aj v iných značkách. Práve tu sa však skrýva kameň úrazu. Volkswagen na minuloročnom veľtrhu vo Frankfurte slávnostne oznámil, že odteraz je možné vybaviť USB vstupom každý automobil tejto značky. Výborne – moderné technológie víťazia aj v európskom automobilovom priemysle, dalo by sa povedať na prvý pohľad. Lenže – je tu jeden háčik. Pokiaľ by ste si do nového Golfu priali USB – môžete ho mať. Za tento „luxus“ si však priplatíte. A to takmer 15 000 korún. Za cenu jediného USB vstupu sa tak dá kúpiť napríklad celý nový notebook. Bezdrôtové pripojenie technológiou Bluetooth je v automobiloch strednej a vyššej triedy čoraz bežnejšou záležitosťou. Primárne určené na pripojenie mobilného telefónu k zabudovanému handsfree však poslúži aj na prenos hudby z mobilu. Aj tu je však háčik. Na stereofónny prenos musí Bluetooth podporovať profil A2DP. Kým pri moderných telefónoch je to samozrejmosťou, v automobiloch skôr raritou. Samozrejme, opäť ide o nie najlacnejšiu doplnkovú výbavu. **Ak teda nechcete pri počúvaní hudby** počas jazdy neustále meniť CD disky, ostáva vám jediné – obzrieť sa po modeli so zabudovaným digitálnym vstupom, alebo si takýto vstup priplatiť. Odmenou vám bude komfort veľkej kapacity, spoľahlivosť a určite aj pocit, že kráčate s dobou. Na rozdiel od niektorých renomovaných výrobcov áut. Text: Ján Štefanovič Foto: archív **Z histórie** Medzi prvými systémami na prenos hudby z prehrávača do audiosystému v automobile bol miniatúrny vysielač, ktorý sa pripojil k iPod-u a na určitej frekvencii prenášal hudbu do autorádia. Išlo o analógový prenos, ktorý nedosahoval oslnivú kvalitu a navyše v našich končinách bol viac-menej nelegálny. Išlo totiž vlastne o rádiové vysielanie bez licencie. Napriek tomu sa v komunite priaznivcov iPod-ov stal mimoriadne populárnym.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.