Škoda Fabia Combi 1.4 16V: V najlepších rokoch

Šestnásťventilová jednaštvorka si už pod kapotou predošlej Fabie vyslúžila dobrú reputáciu. Ako slúži druhej generácii? Odpoveď hľadáme v ďalšom pokračovaní dlhodobého testu.
Vydané, zverejnil
Stalo sa už pravidlom, že agregát a celý pohonný reťazec zvykávame pri dlhodobom teste hodnotiť pred jeho záverečnými fázami, kedy sa už nemôže vyhovárať na nedostatočný zábeh. Inak to nebolo ani v tomto prípade: motoru a ostatným členom pohonného reťazca sme sa pozreli na zuby pri stave tachometra, ktorý prekročil 25 tisíc. Nami testovaná Fabia II Combi má pod kapotou novú verziu motora 1.4 16V s výkonom vyladeným na 63 kW/85 k. Zachovala si však všetky dobré charakteristiky ešte od tej prvej, ktorú poznáte podľa parametrov 55 kW/75 k a podržala si ich aj v čase, keď už sa rozhodne neradí k najmladším. Tento agregát nevyniká žiadnou konkrétnou charakteristikou: neohromí vás nástupom odspodu, neomráči vás záťahom v strede, vo vysokých otáčkach ani nedotočí do obligátnych 6 tisíc…. Jeho výsadou, stále veľmi príjemne citeľnou, je však vyváženosť a vyrovnanosť ťahu a absencia slabých miest, teda možno až na tie spomenuté najvyššie otáčky…. Potešiteľnou charakteristikou motora je aj kultúra chodu. Nie že by bol extrémne tichý, pri popreháňaní od stredných otáčok hore si dokonca zavrčí pomerne intenzívne, farba zvuku však nie je dotieravá, práve naopak, má príjemný športový podtón. Zaujímavou kapitolou je sprevodovanie. Možno si spomeniete, ako sme pred časom pri testoch Fabií s trojvalcami 1.2 HTP oplakávali ich príliš krátke „skrine“. V tomto prípade už nemusíme. Štvorvalcová jednaštvorka je sprevodovaná akurát o toľko dlhšie, aby netočila príliš vysoké otáčky ani pri jazde po diaľnici niekde okolo hranice zákonného rýchlostného limitu, ale zase nie až tak dlho, aby sa nevládala dynamicky rozbehnúť. O radení prevodovky iba stručne: zvyčajne presné, so zvyčajne jednoznačnými dráhami chodu a zvyčajne jasnými dorazmi. A nič na tom nezmenila ani porcia vyše 25 000 náročných testovacích kilometrov. Najviac vrások na čele nám pri sledovaní správania sa pohonu naskakovalo pri pohľade na spotrebu. Už v predošlom výstupe sme však konečne zaznamenali výrazne pozitívny trend a teraz môžeme zahlásiť, že sme sa dostali k hodnote sľubovanej výrobcom na odstup iba troch decilitrov. A to jazdíme väčšinou so zapnutou klimatizáciou, ktorá rozhodne má v kabíne čierneho auta dosť práce. Nie je teda vylúčené, že ak sa koncom leta ochladí, záver testu prinesie ďalší pokles na úroveň, s ktorou už budeme môcť vyjadriť definitívnu spokojnosť. Text: Ladislav Malák Foto: PANER (1) a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Rovnomerný priebeh ťahu motora, kultúra chodu a odhlučnenie, farba zvuku, presnosť radenia, odstupňovanie. **Mínusy** Zhora trochu obmedzený rozsah otáčok, vo vyšších otáčkach mierne zvýšená hlučnosť motora. Technické údaje**Motor****benzínový 1.4 R4**Zdvihový objem1390 cm3Výkon63 kW/85 k pri 5000 ot/minKrútiaci moment132 Nm pri 3800 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4239x1642x1498 mmRázvor2462 mmBatožinový priestor480/1460 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť175 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,7 sSpotreba počas testu6,8 l/100 kmSpotreba uvádzaná výrobcom6,5 l/100 kmEmisie CO2155 g/km**Cena**Základná cena verzieod 359 900 Sk s DPH (11 946 €)

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.