Jazdený Hyundai Accent 1.3 12V: Dobývanie Európy

Modely kórejskej produkcie sa postupným vývojom dotiahli na svojich konkurentov zo starého kontinentu. Medzičlánkom na ceste k úspechu bol aj Hyundai Accent druhej generácie, ktorý sme vyskúšali s motorom 1.3 12V (63 kW/86 k).
Vydané, zverejnil
Model Accent sa prvýkrát objavil v roku 1995 a na niektorých trhoch mu prischli zaujímavé mená. Napríklad vo Francúzku ho volali Pony a v Holandsku dokonca Excel. Druhá generácia, ktorá vybehla medzi konkurenciu v roku 2000, prišla s guľatejším dizajnom a výraznejšími čírymi prednými svetlami. Vzhľadovo nešlo o priekopnícky model, jeho krivky však aspoň nelákali dlhoprstých. K dispozícii bolo viacero karosárskych verzií, my sme mali do činenia s liftbackom, ktorého najväčšou výhodou bol veľmi dobrý prístup do batožinového priestoru. Ten sa dal otvoriť prvkom vedľa sedadla vodiča či klasicky prostredníctvom kľúča a ponúkal dostačujúcich 321 litrov prepravného objemu. Po sklopení zadných sedadiel ho bolo možné zväčšiť až na 859 litrov, menším nedostatkom však bola vzniknutá šikmá plocha. Posádku po otvorení dverí privíta strohý interiér, ktorý nevyzerá hodnotne, ale jeho výhodou je ľahká údržba a trvácnosť. Nami testovaný exemplár bol vyrobený v roku 2005 a počas jazdy sme nepostrehli žiaden vrzgot či iné nezdravé zvuky. Veľmi dobrá priestorová ponuka bola na predných sedadlách vo všetkých smeroch, vzadu to už bolo o niečo horšie, najmä na dĺžku. Vyššie osoby nad 185 centimetrov budú mať menej miesta na kolená i hlavu, takže na dlhšie trasy sa pohodlne odvezú skôr odrastené deti. Pochvalu si zaslúži množstvo odkladacích priestorov, vo výbave vozidla nechýbal napríklad ani praktický držiak na nápoje, ktorý sa dal podľa potreby zasúvať i vysúvať a bol umiestnený nad radiacou pákou. Potrebám nenáročnej rodiny bez problémov postačí pohonná jednotka s objemom 1,3 litra, ktorá dosahuje výkon 63 kW (86 k) a kombinuje sa s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. V našom prípade mala nabehaných 60 000 km. Ide síce o mierne zastaraný agregát, ktorý pracuje s troma ventilmi na valec, jeho spotreba počas testu sa však pohybovala na prijateľnej úrovni 6,5 litra benzínu na každých 100 km. Vozidlo sa na ceste správalo neutrálne, pri prudkom vyhýbacom manévri sa treba pripraviť na väčší bočný náklon karosérie. Podvozok tohto modelu je nastavený komfortne, takže veľmi hravo si poradí s každou cestnou nerovnosťou. Na ostrú športovú jazdu však treba zabudnúť, Hyundai Accent je skôr malý pohodlný krížnik ciest. Text: Peter Michalec Foto: Martin Ruisl **Plusy** \+ bohatá základná výbava \+ batožinový priestor \+ dobrá mechanická odolnosť **Mínusy** \- strohý interiér z lacných plastov \- vnútorný priestor vzadu \- strata hodnoty **Časté poruchy** Vôle v zaveseniach kolies, poškodené zapaľovacie káble, netesnosti chladiacej sústavy, poruchy ovládania spojky, poruchy osvetlenia, poruchy dobíjania, zablokovaný imobilizér, nepravidelný účinok bŕzd. **Naše odporúčanie** Siahnuť môžete pokojne po všetkých motorických verziách. Ak nemáte radi hluk a vibrácie, vyhnite sa menej kultúrnemu naftovému trojvalcu 1.5 CRDi s výkonom 60 kW (82 k), ktorý je inak veľmi úsporný. Menej náročným zákazníkom bude stačiť aj benzínový motor objemu 1,3 litra pracujúci s troma ventilmi na valec, ktorý dosahuje výkon 63 kW (86 k). V ponuke je ešte agregát 1.5 16V s výkonom 75 kW (102 k). Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.