Ostrý hybrid Citroën C4 WRC HYmotion4

Hybridné technológie už prenikajú aj do motoristického športu. Kým Formula 1 uvažuje nad systémami na obnovu energie, vo vytrvalostných pretekoch už existujú funkčné hybridy a Citroën chystá jeden aj pre rely.
Vydané, zverejnil
V súlade s architektúrou HYmotion4 elektromotor s výkonom 125 kW poháňa len zadné kolesá a auto je postavené ako full-hybrid, čiže môže fungovať aj na elektriku. Tento režim sa môže využívať pri presunoch, naopak pri rýchlostných skúškach príde vhod extra 300 Nm krútiaceho momentu od elektromotora. Pod prednou kapotou pracuje štandardný WRC agregát, teda dvojlitrové benzínové turbo. Batérie pre elektromotor sú umiestnené vzadu nad palivovou nádržou a auto si tiež vyžiadalo prídavné chladenie. Zvyšok je však zhodný so štandardným C4 WRC. Citroën by rád auto nasadil čo najskôr, keď mu to FIA dovolí. Text: Martin Ruisl

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.