VW Tiguan vs Nissan Qashqai: Súboj kontinentov

Nejedno SUV je napriek „terénnemu“ vzhľadu vhodné iba do mesta. Do tejto kategórie patria aj modely Nissan Qashqai a VW Tiguan, ktoré v porovnávacom teste proti sebe nastúpili vyzbrojené dvojlitrovými naftovými motormi.
Vydané, zverejnil
Ak sa pozrieme na čísla predajnosti, modelu Nissan Qashqai sa na slovenskom trhu darí. Hoci VW Tiguan má v porovnaní s ním určitý časový sklz, znalci sa zhodujú, že aj tento model má u nás šance na úspech. Z hľadiska pohonu všetkých kolies pritom ani jeden z testovaných modelov nehrá prvú ligu a v skutočnosti je určený skôr do bežnej premávky ako do terénu. Ak sa pozriete na internetovú stránku automobilky Nissan, Qashqai nenájdete v kategórii 4×4, ale medzi osobnými vozidlami. Prvky, ktoré by z neho mohli urobiť terénne auto, možno spočítať na prstoch jednej ruky: zapínateľný pohon štyroch kolies. A dosť. Na nespevnenom povrchu možno do rýchlosti 10 km/h zablokovať lamelovú spojku nachádzajúcu sa medzi zadnou a prednou nápravou, ktorá za normálnych okolností medzi ne rozdeľuje krútiaci moment. **Tiguan tiež nie je práve terénne auto.** A už vôbec nie vtedy, keď si zákazník zvolí variant Sport & Style, kegy nižšia spodná hrana predného nárazníka zhoršuje nájazdový uhol. Kým verzia Track & Field umožňuje nájazd do 28 stupňov, v prípade Sport & Style je to iba 18 stupňov. Tiguan má v sériovej výbave zapínateľný pohon štyroch kolies, na normálnej ceste je však obyčajná „prednokolka“. Ak má zákazník rustikálnejší vkus, môže si za 3 555 korún (118,00 eur) objednať ochranný kryt motora a za 4 248 Sk (141,00 eur) off-roadový balík. Lepšie povedané balíček, pretože obsahuje iba elektronický kompas, systém sledovania tlaku v pneumatikách a palubný počítač. Cenovo sa obidva modely v podstate vyrovnajú. Tiguan s motorom 2.0 TDI síce možno získať za 915 529 Sk (30 390 eur), chýbajú mu však detaily výbavy, ktoré Qashqai 2.0 dCi vo variante 4×4 Tekna ponúka za 1 038 000 (34 455,29 eur). Manko oproti japonskému modelu vyrovnáva už tradične dlhý zoznam opcií pre značku VW. Koža, xenónové svetlomety, presklená strecha, parkovací asistent, vyhrievanie sedadiel, CD menič a multifunkčný kožený volant môžu i napriek nižšej cene základného modelu urobiť poriadnu dieru do rozpočtu zákazníka, ak by chcel to, čo Qashqai ponúka v základnej výbave. Oba výrobcovia sa zhodujú v otázke pohonu. Pod oboma kapotami pracuje dvojlitrový štvorvalcový diesel so vstrekovaním common rail, no i napriek podobnému technickému riešeniu tu rozdiely nájdeme. V prvom rade v spotrebe, pretože Nissan je úspornejší. Počas testu spotreboval o 0,2 l na 100 km menej než VW. Minimálne dosiahnuté spotreby pod hranicou šesť litrov, ktoré dosiahli obidva modely, patria v kategórii SUV medzi príkladné. Na druhej strane sa Nissan pri zrýchlení správa lenivejšie. V našom teste bol nemecký TDI kultivovanejším agregátom a predovšetkým bol tichší. Qashqai znie oveľa „traktorovejšie“, kým VW je natoľko dobre odhlučnený, že vodič si ho prakticky neuvedomuje v širokom pásme otáčok. Vzhľadom na väčší aerodynamický hluk a bubnovanie kamienkov na vnútornej stranej blatníkov je Qashqai v porovnaní s Tiguanom akusticky výraznejší. Výrobca pravdepodobne výmenou za bohatšiu výbavu ušetril pri odhlučnení, čo môže byť nevýhodou pri dlhších jazdách. Qashqai sa modelu Tiguan nevyrovná ani z hľadiska komfortu pruženia. V zákrutách sa viac nakláňa a mäkšie nastavenie podvozka na priečnych nerovnostiach neprináša očakávané výhody. Naproti tomu Nissan boduje brzdami, ktoré presvedčili kratšími brzdnými dráhami a lepšou stabilitou. Tvrdšie odpružený Tiguan sa v serpentínach správa neutrálne, s minimálnymi náklonmi a bežné nerovnosti zvláda s bravúrou pohodlnej limuzíny. Väčšie rezervy má aj naložený, horšie reaguje iba na výrazné priečne nerovnosti. Brzdy síce nemajú tak výrazný účinok ako Nissan, fading ale ani v jeho prípade nehrozí. Qashqai charakterizujú veľké odpory v riadení a v spojke ako v prípade pravého off-roadu. Hoci je Qashqai „prednokolka“, handling nie je veľmi presvedčivý. Nedotáčavá tendencia je v zákrutách priveľká, i keď po zapojení pohonu štyroch kolies sa auto správa citeľne neutrálnejšie. **Tiguan jasne vedie z hľadiska priestoru vo vnútri kabíny** , pretože plochá strecha japonského modelu obmedzuje priestor nad hlavou posádky. Cestujúci na zadných sedadlách musia sedieť s veľmi pokrčenými kolenami, čo je najmä pri dlhších cestách nepohodlné. Neveľmi príjemné sú aj krátke sedáky vpredu aj vzadu a uhol otvárania dverí batožinového priestoru môže osobám už s výškou nad 175 cm priniesť nepríjemný úder do hlavy. V prípade objemu batožinového priestoru sú obidva modely viac-menej zhodné, aspoň z hľadiska litráže. Veľké zadné dvere Tiguanu však umožňujú naloženie rozmernejšieho nákladu, preto je v porovnaní s Japoncom praktickejší. Za príplatok si možno do modelu Tiguan objednať prípojné zariadenie uľahčujúce nakladanie predmetov, ktoré stojí 22 595 Sk (750 €). Všeobecná použiteľnosť a vyvážené vlastnosti priniesli víťazstvo trhovému nováčikovi s menom Tiguan. Oveľa lepšie vybavený a a na našom trhu etablovaný Qashqai mu však dýcha na krk nielen v tomto teste, ale aj v reálnom živote, kde je alfou a omegou úspechu priazeň kupcov. Na nemeckého konkurenta ale stráca v oblasti handlingu a komfortu. Text: Christian Bangemann, Soňa Zverková Foto: Achim Hartmann **Záver: 1\. VW** Z hľadiska komfortu a handlingu pripomína Tiguan skôr dobrý kompaktný model než SUV. V jeho prospech hovorí kvalita spracovania a vnútorný priestor, veľkým mankom je skúpa výbava. **2. Nissan** Bohato vybavený Qashqai presvedčí úsporným dieselovým motorom a účinným brzdovým systémom, výhodou je aj uzamknutie rozdelenia pohonu. Z hľadiska komfortu a handlingu je však oveľa horší než Tiguan. **Technické dáta a namerané hodnoty** **Model** VW Tiguan 2.0 Nissan Qashqai TDI 4motion 2.0 dCi 4WD Sport & Style Tekna Usporiadanie motora/počet valcov R/4 R/4 Zdvihový objem cm3 1968 1995 Maximálny výkon kW (k) 103 (140) 110 (150) pri ot./min. 4200 4000 Max. krútiaci moment Nm 320 320 pri ot./min. 1750 2000 Emisná norma Euro 4 Euro 4 CO2 g/km 189 184 Pohotovostná hmotnosť kg 1739 1632 Užitočná hmotnosť kg 501 453 Dĺžka x šírka x výška mm 4427 x 1809 x 1683 4315 x 1783 x 1606 Rázvor mm 2604 2630 Priemer otáčania doľava/doprava m 11,9/11,7 10,9/11,4 Objem batožinového priestoru (VDA) l 470/1510 410/1513 Objem palivovej nádrže l 64 65 Vnútorná šírka vpredu/vzadu mm 1495/1455 1455/1445 Vnútorná výška vpredu/vzadu mm 1060/975 950/930 Priestor za predným sedadlom mm 685 715 Pneumatiky testovaného auta 235/50 R 18 V 215/60 R 17 H Goodyear Bridgestone Eagle F1 Dueler Sport Pohon pohon všetkých kolies pohon všetkých kol. Prevodovka 6-stupňová prevod. 6-stupňová prevod. **Namerané hodnoty** **Zrýchlenie** s 0 – 80 km/h 7,9 7,3 0 – 100 km/h 12,4 10,5 0 – 120 km/h 18,4 15,7 0 – 130 km/h 22,2 18,3 0 – 140 km/h 29,1 21,5 0 – 160 km/h 46,5 32,4 Najvyššia rýchlosť km/h 186 190 **Brzdná dráha** m zo 100 km/h za studena prázdne 41 39 zo 100 km/h za studena naložené 42 38 zo 100 km/h za tepla naložené 44 42 zo 140 km/h za studena prázdne 85 73 **Spotreba počas testu** l/100 km 9,6 9,4 Minimálna (testovací okruh) 5,8 5,7 Maximálna 11,8 11,5 Dojazd km 667 691 Palivo diesel diesel **Spotreba podľa ECE** l/100 km mesto 9,4 8,7 mimo mesta 5,9 5,9 kombinovaná 7,2 6,9 Vnútorný hluk dB pri 80 km/h 64 61 pri 100 km/h 66 66 pri 120 km/h 69 68 pri 160 km/h 72 74 **Základná cena verzie** Sk 841 118 668 000 eur 27 920 22 173,54

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.