Jazdený Renault Mégane II: Odchádza kráľ

Päť rokov (a pár mesiacov) života, päť karosárskych verzií, päť hviezdičiek v crash testoch agentúry EuroNCAP a titul Auto roka v Európe. Aj tak by sa stručne dala charakterizovať púť modelu Renault Mégane II, ktorý čoskoro nahradí nová generácia.
Vydané, zverejnil
Mnohí z nás si určite pamätajú na pieseň so slovami „shakin´ that ass“, ktorá bola súčasťou masívnej reklamnej kampane automobilky Renault. Marketingoví pracovníci sa v nej rozhodli spojiť pekné, do rytmu sa zvŕtajúce zadočky, s originálnym riešením zadnej časti svojho nového zástupcu v nižšej strednej triede. Ťah sa podaril. Originálny dizajn sa publiku zapáčil a aj naše cesty brázdi Mégane v hojnom počte a rôznych prevedeniach karosérie. Automobilové hodiny ale neúprosne tikajú a už o chvíľu tu je nová generácia, preto sme sa rozhodli na pre test jazdeného vozidla siahnuť po modeli Mégane II v prevedení päťdverový hatchback s naftovým motorom 1.5 dCi (63 kW/86 k). Už na začiatku treba podotknúť, že európsky kráľ z roku 2003 odchádzajúci do automobilového neba nás príjemne prekvapil. Interiér vozidla pozostáva z vydarenej palubnej dosky vyrobenej z mäkkých príjemných plastov. Posádka v aute nájde množstvo praktických odkladacích priestorov, objemná je najmä schránka pred spolujazdcom. Priestor vpredu je dostatočný, vzadu to je už o niečo horšie s miestom na nohy i hlavu, najmä ak má osoba výšku 180 cm a viac. Vozidlu možno ešte vytknúť obmedzený výhľad, a to je asi všetko. Testovaný exemplár mal najazdených takmer 100 000 kilometrov a žiadne výraznejšie trhliny sme nepostrehli. Komfortne nastavený podvozok nevydával žiadne buchotavé zvuky, vzhľadom na jazyk palubného počítača a ďalšie detaily však predpokladáme, že nebrázdil prevažne naše rozbité, ale španielske cesty. Vozidlo sa na ceste správalo neutrálne, Renault Mégane druhej generácie disponuje bezpečnými a čitateľnými jazdnými vlastnosťami. Do výkladnej skrine automobilky Renault rozhodne patria naftové motory s označením dCi. V testovanom vozidle sa nachádzala jednapäťka s výkonom 63 kW (86 k), ktorá sa vyznačuje dobrou kultúrou chodu a plynulým ťahom. Pochváliť treba aj jej odhlučnenie a spotrebu. S týmto motorom je Mégane II bežcom na dlhé trate, v meste agregát spáli okolo 6 litrov nafty na 100 km a mimo neho to môže byť aj cifra 3,9 l/100 km. Náš priemer na konci testu predstavoval údaj 4,9 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: PANER (1) a Martin Ruisl **Plusy:** + kultivované a úsporné naftové motory \+ veľký počet karosárskych verzií \+ bezpečné jazdné vlastnosti **Mínusy:** – presnosť radenia \- menej miesta vzadu \- výhľad smerom vzad **Časté poruchy:** Poruchy klimatizácie, poruchový dažďový senzor, poruchové vysokotlakové čerpadlo pri naftových motoroch 1.5 dCi, rýchlo opotrebované turbodúchadlá, pískanie bŕzd, zatuhnuté lanko ručnej brzdy, predčasne zanesený filter pevných častíc. **Naše odporúčania:** Z motorov môžete pokojne siahnuť aj po naftovom 2.0 dCi, ktorý je tichý, spoľahlivý a má dobrý priebeh krútiaceho momentu. Neodporúčame naftový motor 1.9 dCi (66 kW/90 k), ktorý sa k nám veľmi nedovážal, ale možno naň natrafiť na trhu jazdených vozidiel. Mégane II je s ním málo dynamický, navyše je poruchový a veľa žerie. Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.