WRC: Pioneer Carrozzeria Rally Japan

Tohoročné majstrovstvá sveta v rely sa tiež chýlia ku svojmu koncu. Predposlednou súťažou v kalendári bolo nevypočítateľné Japonsko.
Vydané, zverejnil
Z Európy odchádzali v sprievode romantickej jesene, do Ázie dorazili spolu s prvým snehom. Trasu tohoročnej japonskej rely ešte pred jej začatím poznačili biele vločky, ktoré pokryli niektoré šotolinové cesty rýchlostných skúšok. Ťažko povedať, do akej miery môže za tento stav relokácia jedného z najmladších podujatí majstrovstiev sveta bližšie k Sapporu. Svojim charakterom sa rely podobá na preteky na Novom Zélande. Pre sneh sa organizátori ešte pred štartom rozhodli zrušiť rýchlostné skúšky 3 a 7, čím sa skrátil piatkový program. Prvý deň sa rozbehol relatívne pokojne, vo vedení sa usadili továrenské Fordy, za nimi bol Duval. Loebov Citroën bol mimo pódia, no stále na dostrel. Situáciu dramaticky zmenil práve Duval, ktorý v šiestej rýchlostke tvrdo havaroval. Pilotovi sa nič nestalo, no navigátor Patrick Pivato musel byť s vážnymi zraneniami transportovaný do nemocnice. Diagnózu zlomená panva a stehnenná kosť zhoršili ešte vnútorné zranenia a po niekoľkých operáciách je stále v kritickom stave, aj keď mimo ohrozenia života. Sordovo odstúpenie pre problémy s turbom bolo v danej situácii druhoradé. Piatkový program sa nakoniec skončil predčasne, pretože šiesta rýchlostná skúška bola škrtnutá a organizátori sa pre veľké zdržanie spôsobené Duvalovou nehodou rozhodli zrušiť aj test číslo 8. Za vedúcou trojicou sa po prvom dni na bodoch zoradili domáce tímy Subaru a Suzuki, rozdeľoval ich len Wilson so súkromným Focusom. Poradie sa významnejšie nemenilo, pretože lídri išli viac na istotu. Najviac práce mal Latvala, ktorý kryl chrbát Hirvonenovi pred dotieravým Loebom. Sobotňajšie dopoludnie patrilo bratom Solbergovcom, ktorí si pripísali po víťazstve v rýchlostnej skúške. Poobede sa však na pomerne mäkkom povrchu prejavila agresívna súťažná jazda. Na rozbitých cestách sa potrápili predovšetkým piloti Suzuki, Andersson sa na čas vytratil z bodovaných pozícii. Naspäť ho tam zaviali problémy bratov Solbergovcov, Henningovi aj Petterovi sa polámalo zavesenie. Problémy z rozbitých ciest hlásili aj Atkinson a Loeb. To isto upokojilo Hrivonena v čele. Ťažké podmienky studeného nedeľného rána okorenil dážď. Zo šotolinových ciest sa tak pomaly stávalo oranisko. Lídri preto volili pokojnejšie tempo a dali opäť vyniknúť Solbergovej Impreze. Tá sa do hry vrátila vďaka systému SupeRally. Vo Forde aj v Suzuki sa rozbehli tímové súboje. Latvala síce dobiedzal, no nakoniec radšej zostal za Hirvonenom. Naopak Andersson sa pred Gardemeistera dostal bez väčších problémov. V mimoriadne náročných podmienkach znova chyboval Loeb. Tesne pred cieľom predposlednej rýchlostky sa dostal do šmyku a len so šťastím situáciu ustál. Z hľadiska šampionátu to ale bol kľúčový moment. Loeb sa totiž tretím miestom opäť stal majstrom sveta. Piaty titul mu napriek len desaťbodovému rozdielu Hirvonen už nemôže vziať. Ak by Fín vyhral vo Walese a Francúz by nedošiel, počet bodov by bol rovnaký a v tom prípade rozhoduje počet víťazstiev. A v tomto ohľade nie je o čom, Loeb triumfoval na 10 z celkovo 15 pretekov. Veľmi pozitívny výsledok si na domácej pôde zapísal tím Suzuki a do bodovanej osmičky sa nakoniec dostal aj Petter Solberg. Pioneer Carrozzeria Rally Japan 31.10. – 2.11.2008 – výsledky1.**Mikko Hirvonen**BP Ford Focus RS WRC 08**3 hodiny 25 min. 03,0 s**2.**Jari-Matti Latvala**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 00 min. 31,1 s**3.**Sebastien Loeb**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 02 min. 30,6 s**4.**Chris Atkinson**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 03 min. 43,0 s**5.**P-G Andersson**Suzuki WRT SX4 WRC**+ 05 min. 12,9 s**6.**Toni Gardemeister**Suzuki WRT SX4 WRC**+ 06 min. 09,4 s**7.**Matthew Wilson**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 07 min. 05,3 s**8.**Petter Solberg**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 13 min. 19,9 s**9.**Federico Villagra**Munchi’s Ford Focus WRC 07**+ 15 min. 40,8 s**10.**Juho Hanninen**Mitsubishi Lancer Evo 9**+ 18 min. 27,4 s** Priebežné poradie WRC 2008**MS jazdcov**1.**Sebastien Loeb**1122.**Mikko Hirvonen**1023.**Dani Sordo**594.**Jari-Matti Latvala**505.**Chris Atkinson**506.**Petter Solberg**417.**Henning Solberg**228.**Francois Duval**229.**Gigi Galli**1710.**Matthew Wilson**1511.**Urmo Aava**1312.**Federico Villagra**913.**P-G Andersson**814.**Toni Gardemeister**815.**Conrad Rautenbach**616.**Andreas Mikkelsen**517.**Jean-Marie Cuoq**218.Matt Rantanen219.**Juho Hanninen**120.**Sebastien Ogier**121.**Andreas Aigner**1**MS tímov** 1.**Citroen Total**1752.**BP Ford Abu Dhabi**1643.**Subaru**934.**Stobart VK M-Sport**645.**Suzuki**286.**Munchi’s**22

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.