Rok hrôzy pre predajcov áut

Kríza automobilového priemyslu môže vyvolať vlnu bankrotov predajcov áut.
Vydané, zverejnil
Zlaté časy, keď auto za autom opúšťalo predajne, sa definitívne skončili. Už tento rok môže pre 20-tisíc nemeckých predajcov znamenať anno horribilis. Odborníci totiž vidia na obzore vlnu bankrotov veľkosti cunami. Podľa nich môže skrachovať až desať percent z nich, čo utopí až 25 000 pracovných miest. **O závažnosti situácie hovoria čísla združenia predajcov. Len v prvej polovici tohto roka hodilo biely uterák 6,2 percenta predajcov. Inými slovami, v podstate každý deň vyhlásil bankrot jeden z nich. Najhoršie však na celom vývoji je fakt, že nekrachujú len zle hospodáriace firmy, ale aj solídne vedené stredné a rodinné podniky. **Automobilky veľmi rýchlo nachádzajú príčiny tejto mizérie: finančná kríza. Niektorí experti a ekonómovia s tým nesúhlasia. Podľa nich dôvodom turbulencie sveta oceľových tátošov sú predovšetkým nadbytočné výrobné kapacity. S výnimkou Porsche totiž všetky automobilky produkovali viac áut, než bol trh schopný prijať. Dôsledky sú logické. Na dvoroch bazárov sa kopili vozidlá z leasingových zmlúv či firemných autoparkov s minimálnym nájazdom kilometrov, kým v showroomoch zapadali prachom novinky. Súkromní klienti totiž veľmi rýchlo pochopili, že tieto „ojazdené“ autá sú v podstate nové. **Navyše výrobcovia vrhli na trh novinky, ktoré Nemcov nezaujali. Či už to boli nevyhovujúce motory, absencia hybridu v ponuke alebo technologické hračky, ktoré veľa stoja a málokto ich chce. Ďalším kameňom úrazu sú veľké presklenné paláce, pre ktoré sa nejeden predajca zadlžil až po uši. A práve tu zaúradovala finančná kríza, pretože banky „škrečkujú“ a mnohí predajcovia sa nedostanú k peniazom, aby mohli prečkať to najhoršie obdobie. **Samotné automobilky sa síce snažia pomôcť, napríklad, Mercedes-Benz uvoľnil 63 miliónov eur, je to len kvapka na rozpálenej platni. Podľa expertov jediným účinným riešením je konsolidácia trhu a zníženie výrobných kapacít automobiliek. Menej áut totiž znamená menší tlak. Obeťou krízy sa však nestanú len predajcovia, ale aj zamestnanci automobiliek. Nech hovorí ich vedenie, čo chce, experti sú zajedno: skôr či neskôr niektoré fabriky zatvoria brány nadobro. **Zdroj: Handelsblatt Spracovala: Soňa Zverková**********

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.