Test Volvo V60 Cross Country T5 AWD – Stále v dobrej kondícii!

Aktuálna generácia stredne veľkého kombi Volvo V60 má svoje dni už zrátané a čakáme, kedy príde jej nástupca. Napriek tomu sme zisťovali, čo vie ponúknuť a aké sú jej kvality. Autá vedia zrieť ako víno a pred generačnou výmenou bývajú najlepšie.
Vydané, zverejnil
Volvo V60 má čoskoro nahradiť nová generácia. No že by bolo v akomkoľvek smere zastarané, určite neplatí. Toto konkrétne, vo verzii Cross Country, malo azda všetky asistenčné systémy, na ktoré si dokážete spomenúť. Vynikajúci radarový tempomat, ktorý udržiaval príjemnú krátku vzdialenosť od vozidla idúceho pred vami, dokázal úplne zastaviť (až na 0 kilometrov za hodinu) a po ťuknutí na plynový pedál sa znova rozbehnúť na predtým zvolenú rýchlosť. Natáčacie svetlá s automatickým režimom diaľkových svetiel, ktoré v každej polohe svietili vynikajúco. Podvozok, ktorý dokonale tlmil nerovnosti a v zákrutách plnohodnotne sekundoval


výkonu 180 kW (245 k), k čomu mu rovnako kvalitne pomáhali aj kožené anatomické sedadla. S touto kombináciou si vieme predstaviť denno-denné jazdenie po meste i dlhé diaľničné presuny. Až na spotrebu. Tu sa však treba vrátiť k špecifikácii motora a jeho výkonu a zistime, že v týchto výšinách sú aj čísla okolo 10 l/100 km vlastne akceptovateľné. Najmä v kombinácii s automatickou prevodovkou, ktorá vás pri jazde určite nebude nijako obmedzovať. Celkovo je s týmto autom problém dodržiavať predpísane rýchlosti. Aj preto sme využivali radšej častejšie služby tempomatu.


Volvo V60 má dostatočný, dobre prístupný batožinový priestor, zadné sedadlá, ktoré sa dajú sklápať od výmyslu sveta a aktuálnej potreby, a tiež sa v nich aj výborne cestuje. Jednoducho toto Volvo je naozaj vydarený kúsok a ak si nepotrpíte na horúce novinky určite sa nepopálite keď po ňom siahnete. Napríklad najmä vtedy, ak ste ešte naplno neprepadli digitálnemu svetu tabletov a ovládania všetkého možného cez dotykové obrazovky. V60 totiž ešte stále využíva na ovládanie svojich systémov klasické tlačidlá. Táto generácia Volva je veľmi vydarená a my sme už veľmi zvedaví na jeho nástupcu.


Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.