Test jazdenky Alfa Romeo Giulietta 1,4 Turbo 120 k: Neslušný návrh

Oplatí sa riskovať?
Vydané, zverejnil

Pri kúpe akéhokoľvek jazdeného vozidla sa každý skôr alebo neskôr zastaví pri Alfe Romeo. Jednoducho erotický dizajn láka najmä chlapov a mnohí z nich sú schopní za krásu odpustiť pár chybičiek krásy. Oplatí sa to riskovať?



Alfa Romeo Giulietta bola prvým modelom, ktorý ukončil numerologické označovanie modelov, ktoré mohlo niekoho mýliť. Bol to v podstate aj návrat k tradičným názvom vychýrených modelov. My by sme ju pokojne mohli nazvať Júliou alebo Julinkou. To je však nepodstatné, v prípade jazdenej Alfy je skôr dôležitý zoznam potenciálnych chýb, ktoré treba pred kúpou rozhodne skontrolovať. Na druhej strane, dizajn nemá chybu. Giulietta je v rámci triedy kompaktných hatchbackov príjemným osviežením a aj po rokoch dokáže osloviť. A jej výhodou je aj fakt, že Alfu takmer vždy kúpite na hliníkových diskoch, hoci pre maximálny efekt by sme prijali väčšie ako šesťnásťpalcové.



Nami testovaná Alfa akurát prekročila hranicu 106 000 kilometrov a najviac to bolo vidieť na krásnych znakoch na prednej maske chladiča a veku kufra. To sú prvé indikátory kilometrov, inak nemôžeme vonkajšiemu laku ani po šiestich rokoch nič vyčítať. A to sme ho pozreli dvakrát, vzhľadom na to, že niektorí majitelia sa sťažujú na odlupujúci lak, ktorý údajne nevydrží ani tlak wapky. Podobne aj samotný kľúč naznačoval kilometre, alternatívou k vyklápaciemu kľúču bol jednoduchý, takže ak stratíte diaľkové ovládanie, nemáte inú možnosť ako klasické otváranie cez zámok. Odporúčame vám dať si vyrobiť ešte jeden náhradný kľúč s diaľkovým ovládaním. Podobne ako exteriér ani interiér nenesie žiadne znaky opotrebenia a to napriek tomu, že pri niektorých originálnych testoch novej Giuliette vyčítali nízku kvalitu plastov. Samozrejme, škrabance nájdete na rukoväti dverí, inde nie. Zvyšok interiéru je po vyčistení ako nový, občasné zapraskanie palubnej dosky najmä na zlých cestách prezrádza vek auta.



Veľmi dobre obstojí aj sedadlo vodiča, nenesie žiadne znaky presedenia, čo iba dokazuje fakt, že pre dnešné autá je hranica 100-tisíc kilometrov iba jedným zo zobrazených údajov a nie míľnikom ako kedysi. Čo sa týka priestorových pomerov vnútri, Alfa vždy preferovala štýl nad praktickosť a na zadných sedadlách to budete cítiť a v kufri aj vidieť. Jeho objem je presne 350 litrov a nakladacie hrana príliš vysoká. Takže ak máte rodinu a hľadáte vhodného kandidáta, Giulietta u vás zrejme neprejde. Naopak, ak ste sám alebo dvaja, obslúži vás bez problémov.



O pohon testovanej Alfy sa staral základný benzínový motor 1,4 turbo s maximálnym výkonom 88 kW (120 k) a maximálnym krútiacim momentom 215 Nm. Z hľadiska pohonu mu nemáme čo vyčítať, aj po absolvovaní stotisíc kilometrov má rovnakú potenciu ako nový, priemernú spotrebu 8 litrov benzínu na sto kilometrov považujeme za adekvátny apetít.

Čo sa týka jeho spoľahlivosti, najčastejšou výčitkou majiteľov je porucha turbodúchadla, takže by ste pred kúpou nemali vynechať kontrolu hladiny oleja. Ak je príliš nízka, rátajte s poruchou turba, predchádzajúci majiteľ sa nestaral o údržbu. Uvoľniť sa zvyknú aj hadice turba, problematické bývajú aj zapaľovacie cievky, najmä zo začiatku výroby, teda z rokov 2010 a 2011. Možno práve touto poruchou trpel nami testovaný kus vzhľadom na to, že štartovanie bolo problematické a občas sa rozsvietila aj kontrolka motora, ktorá však zhasla a väčšinu týždňa sme prejazdili bez varovných kontroliek, ktoré sú pre talianske autá typické.



Čo sa týka jazdných vlastností, od podvozka sme nezaznamenali žiadne pazvuky a sú vďaka lichobežníkovej zadnej náprave vynikajúce aj dnes, množstvo moderných áut by Giulietta vycvičila bez problémov aj v súčasnosti. Ak si to chcete užiť, treba prepnúť motor do režimu dynamic. Reakcie na stlačenie plynu budú totiž oveľa živšie a spontánnejšie. Práve podvozok je aj zdrojom možných problémov, predné ramená praskali, Alfa však tieto modely zvolala a spomínané ramená vymieňala v rámci záruky.

Ak máte záujem o Giuliettu, preverte si, či boli ramená vymenené, ak nie, zarátajte si ich výmenu do ceny. Nami testovaná Alfa sa predávala za 8 499 eur, čo je vzhľadom na dobrý technický stav prijateľná cena.



Typické chyby

Výpadok systému Start/Stop
Zapaľovacie cievky
Praskajúce ramená prednej nápravy
Puzdro zadnej nápravy
Vybitá batéria v diaľkovom ovládači
Odlupujúci sa lak

Technické údaje | Alfa Romeo Giulietta 1,4 Turbo

**Motor**: prepĺňaný benzínový R4, 1 368 cm³
88 kW (120 k) pri 5 000 ot./min.
215 Nm pri 2 500 ot./min.
**Pohon**: 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu Mc Pherson, vzadu priestorová viacprvková náprava, brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením, pneu 205/55 R16
**Batožinový priestor**: 350/1 518 l
**Rozmery, hmotnosť**: 4 351 x 1798 x 1465 mm, rázvor 2 634 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 280/1 780 kg, objem nádrže 60 l
**Max. rýchlosť**: 195 km/h
**Zrýchlenie**: 9,4 s
**Spotreba**: 8,1/5,1/6,2
**Emisie CO2**: 144 g/km
**Cena** 8 490 eur

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.