Test Honda Civic Sedan: Dve podoby a v každej autentický

Vie byť dravcom, ale aj lenivým manažérom sústredným na komfort a bezpečnosť.
Vydané, zverejnil

Je skoro neuveriteľné, že Civic tento rok oslavuje 40 rokov existencie. To je dosť času na vývoj. Nami otestovaný kus vo verzii sedan s 1,5-litrovým benzínovým motorom, prevodovkou CVT a vo výbave Executive dokazuje, že za štyri desaťročia prekonal veľký kus cesty smerom ku komfortu i športovosti.



Na Civic sa dnes môžeme pozerať z dvoch uhlov pohľadu: ako na vozidlo stavajúce na legendárnych predkoch s otáznym charakterom alebo ako na výsledok evolúcie, ktorý podlieha aktuálnym trendom. Civic Sedan má akosi zo všetkého trochu. Aj z komfortu, aj z úžitkovosti, aj zo športového charakteru. Paradoxne si však neosvojil iba jediné – priemernosť. Dokazuje to už na prvý pohľad ostrým dizajnom prednej časti, netypickými zadnými partiami a interiérom, ktorý sa Európe bude zdať stále príliš odvážny. Dizajn je však jedným z hlavných dôvodov, prečo si ľudia vyberajú práve toto vozidlo. Obzvlášť atypicky a nápadne pôsobia zadné partie s kuriózne tvarovanými svetlami.

Honda Civic Sedan 1.5 VTEC TURBO CVT Executive 2017 v teste Autoviny.sk (Auto Motor a Šport)


Všimol som si, že Civic Sedan pútal na cestách veľa (snáď pozitívnej) pozornosti, dokonca za ním často otáčali hlavy aj policajti (a nebolo to preto, že by som jazdil rýchlo).

Pozor na jazdné režimy. Vie byť dravec, ale aj lenivý manažér.

Testovaný model som zobral z Bratislavy do Bešeňovej cez Donovaly, pretože práve na tejto trase sa prejavia klady aj nedostatky nových automobilov. Nie je takým prekvapením, že Civic s 1,5-litrovým preplňovaným benzínom VTEC a bezstupňovou prevodovkou CVT zvládal túto trasu s nadhľadom, i keď v automatickom režime a v jazdnom móde ECON často reagoval oveľa pomalšie, než bolo žiadúce. To platilo ako pri prejazde kopcami, tak aj na rovnej diaľnici. Tu som našiel zdanlivo najväčšiu slabinu nového Civicu v tejto motorizácii v jazdnom režime ECON: na podnety reagoval pomaly, akoby maximum úsilia venoval komfortu a nízkej spotrebe.

Honda Civic Sedan 1.5 VTEC TURBO CVT Executive 2017 v teste Autoviny.sk (Auto Motor a Šport)


V tomto jazdnom režime mi Civic privodil jednu nepeknú situáciu, keď som sa na výjazde z čerpacej stanice potreboval zaradiť medzi autá jazdiace po diaľnici, ale aj s pedálom na podlahe sa jednoducho nehýbal! Keby som promptne neprestavil jazdný režim na S a nevyburcoval tak motor k primeranému výkonu, určite by som pomalou jazdou ohrozil ostatných účastníkov cestnej premávky. Zdá sa mi, že tento režim je dobré využívať v meste, ale mimo neho môže sklamať.

Aby ste si jazdu ako vodič užili, musíte radiacu páku prepnúť do polohy S a pracovať s páčkami za volantom (kým sa však páčky nedotknete, o všetko sa stará automatika). Vtedy sa Civic zásadne mení, reaguje svižne, má prakticky okamžitý záber a vie pekne zahučať, osloví aj okolodúcich. Keby vedeli, že je pod kapotou iba pol druha litra s turbom, boli by nepochybne prekvapení. Bezstupňová prevodovka CVT pracuje výborne, akustický diskomfort nie je tak značný ako v malom Yarise a keď sa naučíte správne pracovať s akceleračným pedálom, odmenou vám bude zaručene zábavná jazda.

Interiér so skvelým komfortom

Interiér je stále typickou Hondou, avšak osobne som mal pocit, že nemal ďaleko od nemeckej kvality. Do Civicu som presadol z Mercedesu GLC a hoci som pozoroval rozdiely v kvalite spracovania detailov a v materiáloch, Civic na tom vôbec nebol zle. Oceňujem kvalitné sedenie, masívny stred oddeľujúci vodiča od spolujazdca, futuristickú grafiku prístrojovky a tiež praktický batožinový priestor.

Honda Civic Sedan 1.5 VTEC TURBO CVT Executive 2017 v teste Autoviny.sk (Auto Motor a Šport)


Na ceste pláva, pôsobí mäkko a cítite sa v ňom takmer ako v limuzíne. Ak je u nás Civic Sedan považovaný za morálneho nástupcu Accordu, zvláda to veľmi dobre. Tento dojem umocňuje aj rozmerný interiér s robustnou stredovou konzolou.

Honda Civic podlieha trendom a ponúka aj pestrú výbavu pre bezpečnosť. V testovanom vozidle som vedel oceniť funkcie adaptívneho tempomatu ACC a systému pre udržiavanie v jazdnom pruhu LKAS. S ich pomocou sa aj z Japonca stáva čiastočne autonómne jazdiaci stroj, ktorý síce stále vyžaduje účasť a aktivitu šoféra, avšak umožňuje mu robiť menšie chyby.

Vrátiť ho bolo ťažké

V športovom režime je sedan tuhší a divokejší, v štandardnom režime a v ECON pôsobí mäkko a pohodlne. Vždy však dáva pocítiť, že vozíte veľa vzduchu. Všetky tieto režimy spája primerane vysoká spotreba paliva, ktorá v priebehu testu aj pri ľahkej nohe neklesala pod 6,5 l/100 km. Za celú dobu testu som jazdil priemerne za 7,3 l/100km a nameraný maximum pri ľahko dynamickej jazde presiahol 14 l/100 km. 46 litrov palivovej nádrže sa minie prekvapivo rýchlo, ak motor veľmi nešetríte.

Honda Civic Sedan 1.5 VTEC TURBO CVT Executive 2017 v teste Autoviny.sk (Auto Motor a Šport)


Civic vo verzii sedan je rozporuplný a skvelý zároveň. Evolúcia mu dopriala dve podoby, pričom v každej z nich vyzerá presvedčivo a autenticky. Isté je, že sa Civic v priebehu 40 rokov nadobro zmenil. Kedysi bol malý a vrtký. V roku 2017 je veľký, priestranný, praktický, komfortný, ale stále výrazne dynamický a zábavný. Niekto niekde napísal, že je najzvláštnejší z obyčajných áut. Avšak Civic nie je zvláštny, je iba tak trocha iný; a už vôbec nie je obyčajný! Je to Japonec s takmer nemeckým interiérom, pútavým exteriérom a dvomi tvárami, ktoré dramaticky menia jeho jazdné vlastnosti. To znamená, že Honda má model pre všetkých, nielen pre tých, ktorí cítia priazeň k povesti Civicu.

Technické údaje | Honda Civic Sedan 1.5 VTEC TURBO CVT Executive 2017

Zdvihový objem: 1 498 cc
Palivo: benzín
Počet valcov: 4
Výkon (kW/ot. za min.): 134 / 6 000
Krút. moment (Nm/ot. za min.): 220 / 1 700 – 5 500
Max. rýchlosť (km/h): 200
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (s): 8,1
Spotreba paliva (l/100 km): mesto/mimo/kombinovaná: 7,7 / 4,7 / 5,8
Obsah CO 2 (g/km): 131
Rozmery d/š/v (mm): 4 648 / 2 076/ 1 416
Cena modelu od: 21 390,- s DPH
Farba: R560P (perleťová Midnight Burgundy)
Výbava: Kožený interiér, Honda Sensing (balík bezpečnostných systémov), alarm, bezkľúčový vstup a štartovanie, Infotainment systém Honda Connect 2.generácie, navigácia, CD & mp3 audio systém 10 reproduktorov (452W), vyhrievané sedadlá, automatická duálna klimatizácia, LED svetlomety.




Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.